پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال انتخابی المپیک – برزیل

چک محکم بر گوش چک!

تیم ملی والیبال ایران بعد از پیروزی سه بر یک مقابل قطر امروز ساعت 16:30 مقابل چک قرار می گیرد.

در مسابقه با قطر صابر کاظمی از اول مسابقه فیکس بازی کرد و 26 امتیاز گرفت. او، مهدی جلوه، میثم صالحی و آرمان صالحی در ترکیب اصلی تیم جای گرفتند.

ظاهرا مشکل صابر فیکس نبودن بود و امیدوار هستیم در مصاف با چک واقعیت وجودی خود را به نمایش بگذارد. چک ها زمانی که با اسلواکی یک کشور مستقل را تشکیل می دادند از قدرت های مطرح والیبال دنیا بودند. آنها سبک و سیاق خاصی در عرصه ی توپ و تور داشتند و بهترین مربیان والیبال دنیا را هم پرورش می دادند. اما بعد از جدایی دو کشور از اسلواکی دیگر خبری نیست و چک ها هم قطره چکانی در والیبال بازی می کنند.

هرچند که نمایشی دلپذیر مقابل برزیل داشتند اما غلبه بر این تیم بدون ستاره و کم بضاعت فردی دور از دسترس ملی پوشان ما نخواهد بود به خصوص که روز گذشته سه بر صفر مقهور کوبایی ها شده بودند.

انتخابی المپیک در شرایطی ادامه می یابد که آلمان در خاک برزیل مردان سرزمین قهوه را شکست داد. گروزر در آستانه 40 سالگی 27 امتیاز از برزیل گرفت، این درحالی است که کانادایی ها با مربیگری ساملوو مقابل لهستان کولاک کردند و ترکیه هم بازی های دلپذیری را به نمایش درآورد اما هلند رقیب جدی ایران در جدول رقابت ها کم کم به مرحله نزول سقوط می کند.

نویسنده: جمشید حمیدی