پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
واکنش عرب نیوز به بازی الهلال – نساجی

الفرج و برخورد عاقلانه با پرتاب اشیا

روزهای خوبی برای این تیم بود که در آخر هفته به صدر جدول لیگ عربستان صعود کرد و اکنون به دنبال حضور در مرحله حذفی مسابقات آسیایی است.

بازی روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی یک بازی سخت و توام با نوعی بداخلاقی بود، اما با پیروزی حیاتی قهرمانان چهار دوره لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید که مانند میزبان ایرانی خود، بازی را با ۱۰ نفر به پایان رساندند.

پس از تساوی ناامیدکننده 1-1 خانگی مقابل تیم نوبهور در بازی ابتدایی خود، الهلال اکنون با 4 امتیاز در صدر گروه D قرار دارد و در تفاضل گل از ازبک ها بالاتر است. نساجی با سه امتیاز فاصله کمی دارد و بمبئی سیتی که در دو بازی اول خود شکست خورده است.

نیمار اولین نفری نبود که روز سه شنبه به هدف ضربه زد. این افتخار متعلق به الکساندر میتروویچ بود که تنها پس از 10 دقیقه دروازه را باز کرد. سلمان الفرج توپ را به جناح راست رساند، جایی که محمد البریک که تاخت و تاز می کرد، سانتری حلقه ای را به سمت میتروویچ فرستاد، که بین دو مدافع در لبه محوطه شش قدم قرار گرفت و به خانه رفت.

بحث اصلی نیمه اول هفت دقیقه مانده به وقت استراحت بود که هر دو تیم 10 نفره شدند. پس از خطای مایکل به بازیکن شماره 96 محمدرضا عباسی، دو ست بازیکن مقابل هم قرار گرفتند و زمانی که غبار روی درگیری عمومی نشست، سلمان الفرج و امیر هوشمند با کارت قرمز کنار رفتند.

محمد رشید مظاهری، دروازه بان نساجی، الفرج را در خارج از زمین اسکورت کرد تا از این هافبک کهنه کار در برابر اشیایی که از جایگاه تماشاچیان به سمت او پرتاب می شود، محافظت کند. نیمار که پس از امضای قرارداد با الهلال از پاری سن ژرمن در ماه آگوست، بازی را شروع کرد و همچنان به دنبال آن گل اول دست نیافتنی بود، همچنین هدف قوطی ها و بطری های پرتاب شده توسط هواداران میزبان بود.

با این حال، انتقام او برای این امر شیرین بود و دو دقیقه قبل از ساعت مشخص شد. ناصر الدوسری توپ را در لبه محوطه به او رساند و ستاره سابق بارسلونا شوت غیرقابل مهاری را با پای چپ به گوشه پایین دروازه زد و دروازه بان فرصتی برای دروازه بان نداشت. این یک پایان عالی و در سطح جهانی از مهاجمی بود که جمعه گذشته یک پنالتی مقابل الشباب را از دست داده بود.

نیمار چهار دقیقه بعد تقریباً یک ثانیه را به دست آورد. کالیدو کولیبالی قدرتمندانه تا نیمه ایرانی ها پیش رفت و سپس نیمار را در سمت چپ محوطه پیدا کرد. این بازیکن برزیلی شوت پایینی به سمت دروازه بان زد اما از تیرک مقابل برگشت.

سایت: عرب نیوز

برگردان: هستی رفیعی