پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

پینگ پنگ چانه زنی ها را کنار گذاشت!

نتیجه ای که تیم ملی پینگ پنگ در بازی های آسیایی هانگژو گرفت اتفاق بزرگی بود که شاید مسئولان ورزش کشور را شگفت زده کرده است.

ثمری خلج کارشناس و مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه پینگ پنگ از ورزش هایی است همواره مقهور چانه زنی مسئولان ورزش برای اعزام به مسابقات مهم اما کسب سه مدال برنز شاید نگاه آقایان را به راکت به دستان تغییر دهد.

خوشبختانه فدراسیون با برنامه ریزی بسیار خوب خود به این ورزش هویت بخشید و سرعت رشد بازیکنان را به بهترین حد رساند و این اهتمام معطوف به پشتوانه سازی نیز بوده و دیگر نگران نبود جانشین برای برادران عالمیان نیستیم. بازیکنانی که در رده هوپس رشد کرده اند نمونه های بسیار ارزشمندی به شمار می آیند که می توانند پینگ پنگ ما را بیمه سازند.

کارشناس پینگ پنگ یکی دیگر از دلایل رشد پینگ پنگ ایران را حضور پدران کنار فرزندان قید کرد که خود از قهرمانان ملی این ورزش بوده اند به طور مثال رحمت عالمیان که خود از بازیکنان صاحب سبک و متخصص رالی های طولانی در پینگ پنگ بود به عنوان پدر نوشاد و نیما عالمیان با جان و دل برای ارتقای فرزندانش تلاش کرد یا رضا فرجی که او نیز از ملی پوشان پینگ پنگ بود در رشد فرزندش تاثیرات کم نظیری داشت.

در حقیقت پینگ پنگ ایران مجموعه ای از مدیریت برنامه ریز و والدین مسئولیت پذیر است که به سوی پیشرفت حرکت می کند و خوشبختانه مربی تیم آقای کاسب هم یکی از فنی ترین و تکنیکی ترین های زمان خودش بود.

من به عنوان یک پیشکسوت این مجموعه را مورد ستایش و حمایت قرار می دهم.

گفت و گو: ج - دوستدار