پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کوبا ۳_ایران۲

حسرت به دل ماندیم

کوبا از تیم‌ کنونی ما سر تر نبود اما به پایان خط مسابقات هم رسیدیم باز هم تیم نشدیم.

زحمات انفرادی بازیکنان قابل تقدیر است اما این روز ها که از تحقیر بین المللی والیبال ایران ناراحت هستند جز افسوس چیزی برای تسلی دل مردم نداریم و حنای توجیه کار ان ماله به دست هم دیگر رنگی ندارد.

والیبال ایران دارای ندار است و انهایی که‌چنین روز گار تلخی را برای این ورزش محبوب رقم زده اند باید مواخده شون.

از دست دادن رمان نیز جایز نخواهد بود باید صربتی و انقلابی به والیبال رسیدگی کرد.

مسابقات والیبال مردان المپیک با حضور 12 تیم برگزار خواهد شد که کشور فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه را به دست آورده است.

11 تیم دیگر گروه مردان از طریق فرآیند دو مرحله‌ای مشخص خواهند شد که شش سهمیه المپیک پاریس در مسابقات انتخابی المپیک تعیین شد که از هشتم تا شانزدهم مهرماه در سه کشور برزیل، ژاپن و چین پیگیری شد.

در گروه نخست این مسابقات که در ریودوژانیرو با هشت تیم پیگیری شد، تیم‌های ملی والیبال آلمان و برزیل با قرار گرفتن در رتبه‌های اول و دوم صعودشان به المپیک قطعی شد و سه دیدار دیگر روز پایانی تاثیری در رتبه تیم‌های صعود کننده ندارد.

در گروه دوم این رقابت‌ها که در کشور ژاپن و به میزبانی توکیو برگزار شد، تیم ملی والیبال آمریکا با هفت برد متوالی و 21 امتیاز صعودش خود را قطعی کرد و تیم ژاپن نیز با پنج برد و 15 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و مسافر پاریس شد.

در این گروه تیم‌های اسلوونی، ترکیه، صربستان، فنلاند، مصر و تونس در جایگاه‌های سوم تا هشتم قرار گرفتند.

تیم‌های ملی والیبال لهستان و کانادا نیز در گروه سوم صعودشان به المپیک قطعی کردند و تیم‌های آرژانتین، بلژیک، بلغارستان، هلند، چین و مکزیک در رتبه‌های سوم تا هشتم قرار گرفتند.

پنج تیم دیگر مسابقات والیبال مردان بازی‌های المپیک 2024 پاریس بعد از لیگ ملت‌ها 2024 بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی معرفی خواهند شد.

تیم ملی والیبال ایران نیز از ساعت 20 در آخرین مسابقه خود در گروه نخست به مصاف کوبا می‌رود که دو تیم دیگر امیدی به صعود ندارند.

نویسنده: جمشید حمیدی