پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

فوتبال پایتخت و رد های ماندگار

انتخابات هیات فوتبال استان تهران بعد از مدت ها کشمکش و تمدید مهلت ها برگزار شد و اکثریت آرا به دکتر میرشاد ماجدی رسید.

اینکه در دوران حضور افراد غیر ورزشی در فدراسیون های ورزشی فردی از جنس فوتبال سکان دار شود بدون تردید اهمیت به سزایی دارد. خود میرشاد ماجدی نیز پیش از انتخابات به ارزش کار در فوتبال استان تهران که دست کمی از یک کشور ندارد اشاره کرد.

تاریخچه این انتخابات را که ورق می زنیم نام هایی چون بیژن معتمدی را ماندگار تر می بینیم، فوتبال پایتخت پر از افراد عاشقی بود که کنار مدیران دلسوز به رونق به سزایی دست یافته بودند، اگرچه این روز ها افرادی مانند مدد نوعی، فرامرزی و... مشاهده نمی شوند اما یکی از مهمترین وظیفه های میرشاد ماجدی تقویت و حمایت از عاشقان راستین فوتبال است که شاید بسیاری از آنها گوشه عزلت گزیده باشند.

بدیهی است که انتظار تحولات اساسی و فوری در تشکیلات هیات فوتبال منطقی نمی نماید اما ماجدی می تواند با گزینش همکارانی از جنس فوتبال و متعهد به خدمت جوانان حرکت کشور نخستین گام ها را مطمئن و استوار بردارد و این یعنی که گام اول مبارزه با سوء استفاده از موقعیت اجتماعی ورزش فوتبال که بسیار تاسف بار نشان داده است.

رعایت اصول اخلاقی، سلامت رفتاری و نظارت و ارزیابی در همه ی شوون فوتبال پایتخت ضامن بازگشت اعتماد از دست رفته در این زمینه باشد. فراموش نمی کنیم که منصب ها همه موقتی و صندلی های ریاست از ازل تا آخر لرزان و گذرا بوده اند.

امیدواریم که دکتر میرشاد ماجدی بتواند منشا اثرات مثبت بوده و نامی ماندگار در این مسئولیت پیدا کند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی