پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دوومیدانی در بازی های هانگژو

شایان: رسولی جانشین خلف حدادی است

نتیجه دوومیدانی در بازی های آسیایی هانگژو قابل قبول بود و باتوجه به اتفاقاتی که در این ورزش رخ داده است باید گفت دوومیدانی کاران ما هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارند.

حسین شایان، قهرمان سابق پرش ارتفاع ایران و مربی دوومیدانی با بیان این مطلب به البرز ورزشی افزود: احسان حدادی تنها قهرمانی است که از پنج دوره حضور خود در بازی های آسیایی مدال گرفته است و به نظر من باید به زحمات این ورزشکار ارزشمند ارج نهاد اما کار بزرگ را حسین رسولی انجام داد. پرتابگری از شهرستان اراک که پیشتر قهرمان جوانان آسیا بود و اکنون با مدال طلای خود جانشین شایسته ای برای احسان حدادی محسوب می شود.

ما در پرتاب وزنه نیز یک جوان اصفهانی را داریم که اگرچه در هانگژو پنجم شد اما اعتقاد دارم این جوان اصفهانی می توانست روی سکو هم بایستد البته در بخش بانوان خانم ها فصیحی و اسماعیل نژاد نتوانستند عملکرد درخشان خود را ارائه دهند. اعتقاد دارم که این ورزشکاران بیشتر از بابت شرایط روحی روانی آسیب دیده اند.

شایان اضافه کرد: تغییر و تحولاتی که در فدراسیون دوومیدانی رخ داد کار را به جایی رساند که کارشناسان کمیته ملی المپیک هم به مدال آوری دوومیدانی امیدوار نبودند اما آقای داوری خود از قهرمانان دوومیدانی و دارای سابقه مدیریتی خوبی است و تا اینجای کار اوضاع را به خوبی مدیریت کرده است. ما در دوومیدانی مربی مثل هادی سپهرزاد را داریم که رسولی ها را به اوج رسانده است.

شایان درباره عدم حضور پرنده های ایران در سطح اول دوومیدانی آسیا گفت: در اینباره باید بیشتر بحث کرد، ما مشکلات زیادی داریم و از فقر امکانات رنج می بریم، بهترین پرنده های جهان در آسیا هستند به طور مثال پرنده قطری 235 سانتی متر پریده است، این را هم می پذیریم که ما کم کار کردیم و موفق نشدیم پشتوانه های خوبی برای قنبرزاده و ارزنده تربیت کنیم این نقیصه در پرش با نیزه نیز مشاهده می شود.

گفت و گو: ج - دوستدار