پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با جانباز ورزشکار جبهه های جنگ

میرزایی: تماشای کشتی یزدانی باعث احساس غرورم شد

ورزش و بازتاب های آن مورد توجه جانبازان و ایثارگران کشور ما قرار دارد.

مردانی که سال ها در جبهه ها جنگیدند و مرارت های اسارت در زندان های صدام را با گوشت، پوست و استخوان خود حس کرده اند اما اکنون با وجود مشکلات فراوانی که از لحاظ جسمی، روحی و اقتصادی دارند دل در گرو موفقیت های قهرمانان ورزش نهاده اند.

یکی از این مردان اسارت کشیده سرهنگ عیسی میرزایی است، دروازه بان سابق سپاهان اصفهان و تیم های تهران جوان و گمرک تهران که در زندان صدامیان که به اثر ضرب و شتمی توسط بعثی ها شده بود رگ های گیجگاهی اش قطع شد و هنوز هم با گذشت سال ها با عوارض این آسیب سخت دست به گریبان است.

سرهنگ میرزایی در جبهه ی سومار در سال 1367 زخمی و اسیر شد و دوران جان فرسای زندانی و شکنجه در شهر تکرید و الرشید عراق را پشت سر گذاشت. خاطرات این مرد شریف و جانباز در کتابی که توسط ستاد مشترک ارتش انتشار یافت به زیور طبع آراسته شد.

از تشکیل هسته مقاومت در زندان تا برخورد های فجیع استخبارات عراق قصه ها و خاطرات زیادی دارد، وی می گوید: وقتی که رگ گیجگاهی من قطع کرده بودند گوشم آویزان شده بود اما فراموش نمی کنیم که خداوند کمک همه ی اسرای ایرانی بود.

مسابقه ای بین تیم فوتبال اسیران ایرانی بود، 20 دقیقه اول دو گل خوردیم همه اسرا غمگین و گریان شدند اما در پایان دو گل زیبا زدیم و عراقی ها را شکست دادیم هرچند که زندان بان های عراقی حسابی خدمت ما رسیدند، یک زندان بان شیعه عراقی داشتیم به نام کریم که در آن جو وحشت آور به نوعی سپر بلای ما بود.

سرهنگ عیسی افزود: بازی های آسیایی را که نگاه کردم شاکر خداوند منان شدم که جوان های ما در سایه ی رشادت های سربازان ایرانی به آرامشی رسیدند که می توانند ورزش کنند، تماشای کشتی حسن یزدانی و به خصوص میرزازاده و زارع در وجود ما احساس غرور برانگیخته شد.

سرهنگ عیسی میرزایی جانباز مقاوم جبهه های جنگ و دوران اسارت اما یک خواهش و خواسته دارد اینکه امکاناتی را در اختیار جانبازان بگذارند، از آقای میرکاظمی خواهش کرده ام که به این مسئله توجه کند و جا دارد از مساعدت های امین حیدری فرمانده نیروی زمینی تشکر کنم که جمعی از جانبازان را به همایشی در خرم آباد اعزام کرده اند و سه روز تمام همه ی امکانات را در اختیار ما قرار داده اند. فرزندان جبهه های جنگ و مقاومت خواسته های زیادی ندارند، حتی نیم نگاهی کافی است.

تحریریه البرز ورزشی