پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تورنمنت بین المللی امان

فرصتی دیگر برای قلعه نویی و تیم ملی

بازیکنان تیم ملی فوتبال آخرین تمرین خود را پیش از دیدار برابر اردن دیشب برگزار کردند. این تمرین در زمین ورزشگاه بین‌المللی امان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: بر اساس برنامه‌ریزی برگزار کنندگان تورنمنت، سه زمین تمرینی برای انجام تمرینات تیم‌های حاضر در این مسابقات در نظر گرفته شده که تیم ها به تناوب از این زمین‌های تمرینی استفاده می‌کنند و طبق این برنامه‌ریزی، ملی‌پوشان فوتبال ایران امروز در زمین تمرینی ورزشگاه امان به تمرین پرداختند.

پیش از شروع تمرین دیشب، سرمربی تیم ملی با بازیکنان درباره اهمیت تورنمنت اردن در راه آماده‌سازی پیش از حضور در جام ملتهای آسیا صحبت کرد.

تیم ملی ایران با دعوت فدراسیون فوتبال اردن به تورنمنت چهارجانبه این کشور رفته است‌. شاگردان امیر قلعه‌نویی در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه ۲۱ مهرماه در ورزشگاه ۱۷ هزار نفری شهر امان با اردن دیدار می‌کنند.

ایران و اردن  خود را برای جام‌ ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر آماده می‌کنند و با همین هدف پا به این تورنممت گذاشتند.

آخرین باری که دو تیم ایران و اردن به مصاف هم رفتند به ۱۱ سال قبل بر می‌گردد که این بازی دوستانه که در دبی برگزار شد با تساوی دو بر دو به پایان رسید. علی کریمی و محمد قاضی در آن بازی برای ایران گل زدند.

دوتیم تاکنون ۱۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی برای اردن، شش پیروزی برای ایران و سه بازی هم با تساوی به پایان رسید.

اردنی‌ها در این ۱۳ بازی، ۱۰ بار دروازه ایران را باز کرده‌اند، این درحالی است که ایران ۱۵ گل به ثمر رسانده است. موید سلیم با به ثمر رساندن سه گل بهترین گلزن اردن به ایران است و علی دایی با سه گل و نکونام و علی کریمی هم با دو گل بهترین گلزنان ایران برابر اردن هستند.

هدایت تیم‌ملی اردن را «حسین عموته» بر عهده دارد و این تیم در پنج مسابقه اخیر خود مقابل تیم‌های فیلیپین، صربستان، جامائیکا، نروژ و آذربایجان به میدان رفته‌ که حاصل آن یک برد و ۴ باخت بوده است.

ایران در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه بیست‌ویکم قرار دارد و تیم‌ملی اردن هشتادوچهارم است.