پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
صعود چشمگیر والیبال نشسته ایتالیا با سرمربی ایرانی

معمری: تفکرات قدیمی را تغییر دادم

تیم والیبال نشسته ایتالیا با سرمربیگری علیرضا معمری مربی سرشناس ایران صعود چشمگیری در مسابقات قهرمانی اروپا داشت.

این رقابت ها با شرکت 12 تیم مردان و 10 تیم بانوان در حومه شهر ونیز ایتالیا برگزار شد و تیم ایتالیا که رنکینگ 13 قاره سبز را در اختیار داشت برای نخستین بار به جمع 8 تیم برتر اروپا صعود کرد.

معمری در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار داشت: در این مرحله اگر بتوان مجارستان را که از تیم های خوب اروپا است شکست بدهیم به رتبه 7 دست پیدا خواهیم کرد که رضایت مسئولان والیبال ایتالیا را در پی خواهد داشت.

می دانید که قدرت های والیبال نشسته اروپا را بوسنی، لهستان، کروواسی و آلمان تشکیل می دهند اما در مدتی که من در این کشور مشغول به کار شدم تفکرات قدیمی حاکم بر والیبال نشسته ایتالیا را تغییر دهم.  پنج – شش نفر از بازیکنان قدیمی را کنار گذاشتم و روند تیم به کلی عوض شد.

در مدتی که در ایتالیا کار مربیگری می کنم برای آنها بسیار جالب است که بدانند راز و رمز موفقیت والیبال نشسته ایران چیست؟ به همین دلیل بار ها پیشنهاد کردم که تیم های آقایان و بانوان این کشور در ایران اردو بگذارند اما دوری راه و دو پروازه بودن مسیر سفر تاکنون شرایط را برای برپایی اردو در ایران فراهم نکرده است.

به تازگی نیز آقای هادی رضایی، سرمربی تیم ملی ایران درخواست پرواز به ایتالیا و تماشای چند دیدار مهم لیگ اروپا را کرده است که مقدمات این سفر از طرف ایتالیایی ها فراهم شد.

معمری در پاسخ به پرسش ما که قرارداد وی تا چه زمانی خواهد بود گفت: تا پایان 2024 با ایتالیا قرارداد دارم و از یکی از کشور های اروپایی پیشنهاد ضمنی دریافت کردم اما احتمال زیاد در ایتالیا خواهم بود.

گفت و گو: جمشید حمیدی