پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

داورزنی: اولویت جذب مربی خارجی تمام وقت شد

داورزنی در گفت و گو با برنامه تلویزیونی ورزشگاه در مورد بررسی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بیان کرد: گزینه‌های مختلفی توسط افراد مختلف در ایران و خارج از کشور مطرح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ داورزنی افزود: وقتی سرمربی تیمی شناخته ‌شده در سطح دنیا استعفا می‌دهد، طبیعتا مربیان و ایجنت‌هایی هستند که تمایل  به همکاری با آن تیم دارند. در حال حاضر روی تعدادی از مربیان خوب دنیا کار می‌کنیم. یکسری اساسی مطرح شده که نمی‌خواهم اسمی را رد کنم اما روی ۷، ۸ مربی کار و بررسی می‌کنیم که امکان همکاری داریم یا نه.

او با بیان اینکه باید به فکر برنامه‌ای ۴، ۵ ساله باشیم، ادامه داد: اولویت فعلی لیگ ملت‌های سال آینده است که ۱۲ بازی داریم و تنها فرصت برای حضور در المپیک است. کار ساده‌ای نیست اما نگاه و استراتژی فدراسیون فراتر است و باید در فرایند ۴، ۵ ساله‌ای کار را دنبال کنیم. البته در زمان‌های  مشخصی بازخورد می‌گیریم. فایلی داریم که  اطلاعات ۲۰، ۳۰ مربی در آن وجود دارد. تعدادی از آنها قرارداد دارند و امکان حضورشان نیست و برخی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که باید بررسی شود. از طرفی تعدادی مربی هم هستند که قرارداد باشگاهی دارند و باید ببینیم امکان حضورشان در تیم ملی وجود دارند یا نه.

داورزنی اولویت فدراسیون را جذب مربی تمام وقت عنوان کرد و گفت: اگر در شرایطی قرار بگیریم که مجبور شویم کسی را انتخاب کنیم که در تیم باشگاهی هم فعالیت دارد، باید ببینیم با مربی به چه جمع‌بندی و نتیجه‌ای می‌رسیم. البته در مورد مربیان داخلی نباید در ایران مربی باشگاهی باشد چون تجربه خوبی نداشتیم.

وی همچنین با اشاره به تعصب ملی سعید معروف و بازیکنانی مانند امیرغفور بازگشت آنها را به تیم ملی غیرممکن ندانست و گفت: همه کشور ها با تمام قوا در پیکار های بین المللی شرکت می کنند.