پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه ها بدون نماینده ایران!

احمدآباد هند هم به میدان می آید

مسابقات باشگاه های جهان امسال بدون ایرانیان برگزار خواهد شد.

سال ها بود که والیبال ما با تیم های پرافتخاری مانند پیکان، کاله، اردکان و... حضور موفقی داشتیم اما امسال عنوان قهرمانی باشگاه های آسیا را از دست دادیم.

به هرروی امسال با وجود غیبت لهستانی ها، این فهرست از تیم ها اعتبار مسابقات را بالا می برد. ماهیت قهرمانی باشگاه‌های جهان FIVB، با عنوان خود، تشکیل باشگاه‌های نخبه والیبال جهان را نشان می‌دهد.

 باشگاه‌هایی که جایگاه خود را با معیارهای سختگیرانه به دست آورده‌اند. می توان انتظار داشت که تیم هایی از تمام کنفدراسیون های جهانی حضور داشته باشند. با این حال، ترکیب امسال چیز دیگری را نشان می دهد. به عنوان مثال، در حالی که هالک بانک استانبول غیرقابل انکار است، آنها قهرمان فصل گذشته ترکیه نبودند.

آنها حتی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان CEV توسط Lube Volley Civitanova از ایتالیا کنار گذاشته شدند. پروجا علیرغم اینکه قهرمان سال 2022 قهرمانی باشگاه های جهان FIVB بود، فصل گذشته سوپرلگا ایتالیا را در جایگاه ششم به پایان رساند. آنها حتی در هیچ رویداد بین المللی تحت CEV در این فصل واجد شرایط نبودند و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان CEV توسط تیم لهستانی ZAKSA Kędzierzyn-Koźle حذف شدند. Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle،

برنده لیگ قهرمانان 2023، به همراه Jastrzębski Węgiel، امسال از رقابت خارج شدند. مدافعان احمدآباد، اگرچه میزبان هستند، اما در قله والیبال جهانی یا آسیایی قرار ندارند. تیم‌هایی مانند سادا کروزیرو و ایتامبه میناس به دلیل عملکردشان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آمریکای جنوبی، در کنار برنده‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا، سانتوری سان بردز، ادعای آشکارتری برای جایگاه خود دارند.

با این حال، اگر یک گام به عقب برداریم، تنها سه یا چهار تیم (شامل قهرمان 2022، پروجا) از شش تیم، با معیارهایی که ممکن است برای چنین رویداد برجسته‌ای در نظر گرفته شود، مطابقت دارند. علاوه بر این، با غیبت نمایندگان کنفدراسیون آفریقا (CAVB) و NORCECA، این قهرمانی به سختی می تواند یک رویداد "جهانی" تلقی شود، به خصوص زمانی که برخی از تیم های پیشرو در فصل قبل غایب هستند.

مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان FIVB باید نقطه اوج بهترین های جهان والیبال باشد. با این حال، با وجود کنفدراسیون‌های غایب و عدم حضور باشگاه‌های با عملکرد برتر، این نسخه سوالات بیشتری از خود به جای می‌گذارد تا پاسخ.

تحریریه البرز ورزشی