پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لژیونر های والیبال ایران در آن سوی مرز ها

بازگشت معنوی نژاد به ایتالیا

امسال بازیکنان ایرانی زیادی در لیگ های خارجی به میدان خواهند رفت.

با توجه به بودجه کم باشگاه‌های ایرانی، بازیکنان ایرانی زیادی در لیگ های خارجی به میدان خواهند رفت که تعداد زیادی از آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

بدون تردید قرار گرفتن در فضای والیبال اروپا می تواند موجبات رشد و پیشرفت بازیکنان ایرانی را فراهم سازد.

در این بین اگرچه کشور همسایه ترکیه لیگ توانمندی دارد اما ترجیح ما ایتالیا، روسیه و لهستان خواهد بود. هرچند که دوام آوردن در والیبال بتنی روسیه کار هر بازیکنی نیست! علی الیحال حضور امین اسماعیل نژاد و بازگشت محمدجواد معنوی نژاد به لیگ سواحل لاجوردین را باید به فال نیک گرفت.

لیگ ترکیه:

لیگ برتر والیبال ترکیه امسال شاهد تعداد زیادی از والیبالیست های ایرانی است.

مهدی جلوه امسال قرار است در تیم فنرباغچه بازی کند این تیم‌ سه خارجی دیگر هم دارد که کار را برای حضور در ترکیب برای او سخت خواهد کرد و شاید به سرنوشت سید محمد موسوی در این تیم دچار شود.

آرمین افشین فر و احسان دانش دوست دو بازیکن ایرانی نیز قرار است در تیم متوسط جیزره بلدیه اسپور به میدان بروند تا این تیم متوسط در لیگ ترکیه را قدرتمند تر کنند.

بردیا سعادت قطر پاسور ملی پوش والیبال ایران نیز در تیم آلانیا اسپور تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر توپ خواهد زد تا دوباره درخشش خود را در این لیگ تکرار کند.

مرتضی شریفی که از گالاتاسرای جدا شده در یک بازگشت به عقب به اسپور توتو بازگشته تا شاید از این طریق دوباره به اوج بازگردد.

تیم بیگادیچ که سهمیه لیگ برتری خریده دو بازیکن ایرانی بنام های بهنام ابراهیمی و طیب عینی را در اختیار خواهد داشت تا تعداد زیادی از ستاره های والیبال ایران در سطح اول لیک ترکیه به میدان بروند. همچنین گفته میشود محمد بربست به تیم هاتای و صابر جواهری توانا به تورشاد‌ پیوسته اند که هنوز قطعی نشده است.

سری آ ایتالیا:

در سری آ ایتالیا ایران دو سهمیه‌ خواهد داشت تا بهترین لیگ دنیا از بازیکنان ایرانی خالی نباشد، امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ملی پوش ایران در تیم خوب ورونا توپ خواهد زد، او کار بسیار سختی برای قرار گیری در ترکیب اصلی خواهد داشت. عملکرد نا امید کننده او در فصل ملی باعث تردید هایی در رادوستین استوییچف سرمربی این تیم شده است.

همچنین محمد جواد معنوی نژاد دوباره به این لیگ بازگشته و قرار است در تیم کاتانیا بازی کند که بنابر شواهد این تیم‌ از کاندیداهای سقوط است.

سوپر لیگ روسیه:

تنها نماینده والیبال ایران در سوپر لیگ روسیه میلاد عبادی پور خواهد بود و قرار است در تیم اورال اوفا توپ بزند و جایگزین امیر حسین اسفندیار شود. اورال اوفا امسال بسیار خوب تقویت شده است و اوروش کواچوویچ دیگر یار خارجی این تیم است.

چین:

امیر حسین اسفندیار که سوپر لیگ روسیه را رها کرد با یک قرارداد خوب راهی تیم تیانجین شده که در بین تیم های خوب چین جایی ندارد و باید برای رتبه سوم به بعد بجنگند.

لیگ رومانی:

لیگ رومانی امسال شاهد سه ایرانی خواهد بود. امیر غفور ستاره والیبال ایران و علی اصغر مجرد قرار است در تیم راپید بخارست به میدان بروند. جواد کریمی پاسور ملی پوش ایران نیز در تیم قهرمان سال قبل آرکادا گالاتی توپ خواهد زد این تیم باید در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا نیز به میدان برود.

لیگ های سطح پایین تر:

محمد رضا بیک دریافت کننده مشهدی که سال قبل در لیگ فنلاند بود قرار است در لیگ یونان و آتلوس توپ بزند. علی فضلی قطر پاسور مازنی قرار است در تیم رایسون لوئیمو فنلاند به بازیکنی ادامه دهد. صابر کاظمی ملی پوش تیم ایران همچنان در الکویت کویت خواهد بود. جواد مهرگان نیز سرمربی کاظمیه کویت است. فرهاد نفر زاده سرمربی اسپید بال لبنان خواهد بود و محمد فلاح قدرتی زن جوان نیز در اسپید بال توپ میزند.

احتمالات:

امیر محمد گلزاده گفته می‌شود به لیگ دانشگاهی آمریکا خواهد رفت و تکلیف میر سعید معروف نیز هنوز مشخص نیست شاید دوباره در لیگ ترکیه باشد.

همچنین تعداد زیادی دیگر از بازیکنان ایرانی چه زنان و مردان در لیگ های پایین ترکیه و کشورهای نه چندان قدرتمند نیز حضور دارند که در این مقال نمی‌گنجد.

گروه والیبال البرز ورزشی