پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

زنگ خطر برای تیم ملی به صدا در آمده است

بعد از بازی‌های تدارکاتی طی چند روز اخیر، مشخص شد از فوتبال آسیا عقب افتادیم و زنگ خطر برای ما به صدا در آمده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم ملی فوتبال سه ماه دیگر در قطر و در جام ملت‌های آسیا به مصاف رقبای خود می‌رود. این تیم امیدوار است بتواند طلسم سال‌ها ناکامی در این تورنمنت مهم را بشکند. با این حال کادر فنی تیم ملی می‌داند که در این تورنمنت، رقبای بسیار سرسختی پیش رو دارد و حتی برای رسیدن به فینال آسیا هم حریفان قدرتمندی در انتظار آنهاست.

بازی شب گذشته تیم امیر قلعه‌نویی مقابل اردن هر چند با پیروزی تیم ملی کشورمان همراه بود اما چنگی به دل نزد و رضایت اهالی فوتبال را به دست نیاورد. ضمن این که اردن حریفی نبود که بتواند سنگ محک جدی برای تیم ما باشد و ضعف‌ها را نمایان کند.

در عوض دو رقیب اصلی ما در این مسابقات یعنی کره‌جنوبی و ژاپن عصر دیروز نخستین دیدارهای دوستانه خود در فیفادی اخیر را برابر حریفان برگزار کردند که با برد قاطع این تیم‌ها همراه بود تا زنگ خطری جدی برای سایر تیم‌های آسیایی باشد.

ژاپنی‌ها که در دیدارهای اخیر خود 6 گل به ال‌سالوادور و 4 گل به پرو، آلمان و ترکیه زده بودند برابر کانادا نیز این روند خیره‌کننده را ادامه دادند و این بار 4 بر یک کانادا را شکست دادند تا نشان دهند که یک مدعی بسیار جدی برای جام ملت‌ها هستند.

از سوی دیگر کره‌جنوبی پس از 5 بازی بدون برد و شروعی نگران‌کننده با یورگن کلینزمن، پس از برتری برابر عربستان، در آخرین بازی دوستانه خود شرایط بهتری دارند. آنها دیروز با 4 گل تونس را مغلوب کردند و نشان دادند می‌تواند با این مربی آلمانی روزهای خوبی را در قطر 2023 تجربه کند.