پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بعید است امتیاز سپاهان برگردد

به نظر می‌رسد تلاش سپاهان برای بازگرداندن ۴ امتیاز کسر شده اخیر بی‌نتیجه است.

وقتی مورایس در خیابان‌های اصفهان دوچرخه‌سواری می‌کند و موسیقی گوش می‌دهد یعنی همه‌چیز بر وقف مراد است و او نگرانی بابت تیمش ندارد. طبیعی است سپاهان بهترین فصل خود را آغاز کرده است.

این تیم به ترتیب در یک قرعه سخت مقابل تراکتور، ذوب‌آهن، استقلال، پیکان و صنعت نفت در لیگ برتر به میدان رفته و در هر ۵ بازی به پیروزی رسیده و ۱۵ امتیاز به دست آورده است. ۱۳ گل زده و تفاضل گل مثبت ۱۰ نشان می‌دهد این تیم در خط حمله و دفاع عملکرد خوبی دارد. شاید به این دلیل است که مورایس نگرانی از بابت تیمش ندارد و با خیال راحت در خیابان‌های اصفهان دوچرخه‌سواری می‌کند. هرچند آنها اخیرا 4 امتیاز با رای کمیته انضباطی از دست دادند و به جای صدرنشینی در جایگاه چهارم جدول قرار دارند.

همه چیز برای سپاهان خوب پیش می‌رود جز آن چهار امتیازی که از سوی کمیته انضباطی به دلیل عبور از سقف قرارداد کسر شد. همین موضوع باعث شد تا سپاهان پرونده را به کمیته استیناف ارجاع دهد و خواهان بازگشت این 4 امتیاز و حتی جریمه نقدی باشد.

بدون شک باشگاه سپاهان برای بازگرداندن این امتیازها دست به هر کاری خواهد زد. اما ناامید نیستند و امیدوارند بتوانند از کمیته استیناف این ۴ امتیاز را پس بگیرند. البته ممکن است چنین اتفاقی رخ ندهد؛ چراکه طبق گفته مسئولان فدراسیونی، تخلفات اینچنینی براساس گزارش‌های نهادهای قانونی و ذی‌ربط تایید می‌شود. 

درواقع علاوه‌بر کارگروه نظارت بر قراردادها، سازمان بازرسی کل کشور نیز بیلان مالی باشگاه‌ها را که شامل قراردادها نیز می‌شود بررسی کرده و گزارش خود را به فدراسیون ارائه می‌دهند.

گزارش: نیلوفر مژدهی