پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با رئیس فدراسیون پرورش اندام

دکتر نصیرزاده: میزبان مسابقات صد هزار دلاری شده ایم

تیم پاورلیفتینگ پیشکسوتان ایران که به کشور مغولستان اعزام شد تیم باکیفیتی است که امیدواریم روی سکوی رقابت های معتبر جهانی قرار بگیرد.

دکتر عبدالمهدی نصیرزاده ضمن بیان این مطلب به البرز ورزشی افزود: مچ اندازی کشور ما هم در مسابقات کام بک گیم عربستان حضور خواهد یافت. دو ورزشکار و دو همراه در چارچوب رقابت های هنر های رزمی جهان که شامل تکواندو، ووشو، کاراته و مچ اندازی است راهی ریاض می شوند.

رئیس فدراسیون پرورش اندام همچنین از حضور دختران و پسران ایرانی در مسابقات پرورش اندام بیشکک خبر داد و افزود: اردوی آماده سازی این ورزشکاران تا روز 8 آبان ماه ادامه خواهد یافت.

دکتر نصیرزاده همچنین از دیپلماسی پررنگ پرورش اندام برای میزبانی مسابقات مهم خبر داد از جمله مسابقات مستر که جزو مسابقات رنکینگ جهانی است که بهمن ماه در رامسر برگزار خواهد شد. این رقابت ها شامل 9 رشته از جمله قوی ترین مردان، پرورش اندام، مچ اندازی دختران و پسران و... خواهد بود، جوایز نقدی این رقابت ها سال گذشته 40.000 دلار بود اما امسال به 100.000 دلار افزایش پیدا کرد همچنین در سال 2024 میزبان مچ اندازی قهرمانی آسیا خواهیم بود که همه ی این موفقیت ها برای کسب امتیاز میزبانی در سایه ی تلاش بین المللی فدراسیون و حمایت های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش صورت گرفته است و می دانید که در این برهه پذیرایی از ورزشکارن کشور های مختلف دنیا در ایران چه بازتاب فرهنگی و دیپلماسی انکار ناپذیری خواهد داشت.

گفت و گو: ج - دوستدار