پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
سایه روشن تیم ملی فوتبال در تورنمنت اردن

خوب نبودیم اما خوب بردیم

سه گل به اردن زدیم تا تیم پیروز میدان باشیم. به لحاظ عدد و ارقام تیم موفق میدان بودیم.

گرچه چندان هم خوب نبودیم اما این دلیل بر آن نیست که بد هم دیده شویم، با اینحال خوب بردیم و شروع و پایان خویب رقم خورد.

اصولا این نوع بازی ها برای همین مسائل است. باید بازی کرد تا تیم در شرایط مسابقه قرار بگیرد. باید بازی کرد تا تاریکی و روشنایی ها دیده شوند. از همین میادین است که به آنچه که هدف نهایی گفته می شود، نزدیک می شویم.

تیم قلعه نوعی در برابر اردن سایه و روشن  فراوان همراه داشت. در همین میدان دیده شد که درک تیمی که همان شعور و انسجام تاکتیکی به شمار می آید در تیم ملی صاحب جایگاه شده است، از اینرو در پیدا کردن یکدیگر خوب عمل می شد.

در تیم قلعه نوعی اهنگ تیمی رشد کرده و این می تواند برای پیدایش یک تیم منسجم مفید باشد. در مقابل اردن این نکته به چشم آمد.

در برابر اردن 3 گلی که رقم خورد بر اساس آهنگ تیمی بود. کار ترکیبی و پیدا کردن یکدیگر باعث شد تا دفاع فشرده تیم اردن به راحتی باز شود. گرچه 3 گل زدیم، اما می توانستیم آن را افزایش دهیم.

در خط میانی و خط حمله فاصله ها به صورت استاندارد رعایت می شد، بحث حمایت و پوشش کاملا وجود داشت و در دواندن توپ موفق تر از گذشته ها دیده شدیم. به طور کلی حمل توپ از روند حرکتی تیم دور شده است.

کشاندن بازی به کنارها از نکاتی است که اکنون در فوتبال روز جهان دنبال می شود و در تیم ملی این مهم نیز صاحب جایگاه شده است. خوشبختانه در پرتوی همین دیدارهای تدارکاتی است که دارای وینگر های پر قدرت شده ایم که در حمله و برگشت به عقب نقش باز و همراه و همیار را ایفا می کنند. این توانایی اجازه می دهد که در ارائه بازی جمع و باز تقریبا بدون اشتباه دیده شویم.

در کنار محسنات بر شمرده شده، در خط دفاع به آنچه که مطلوب است هنوز راه نیافته ایم. البته در این جناح  با ساختار دفاعی فاصله داریم. در جناح چند نکته دیده می شود که قابل ترمیم است. زوج قلب دفاع هنوز به درستی شناخته نشده است.

از این رو در عمق با مشکل مواجه هستیم، در کناره ها باید به بازی جمع تاکید شود و بحث پوشش در نزد مدافعان کناری پر رنگتر شود. در بحث بازی برگشت از سوی مدافعان کناری تعلل دیده می شود. اصولا در خط دفاع بازیکن مکمل هنوز به درستی پدیدار نشده است، با اینحال در برابر اردن پیروزی خوبی حاصل شد، به عبارتی در روزیکه که کامل نبودیم، پیروزی خوبی برداشت شد البته نباید از این نکته غافل ماند که سبک بازی  تیم هایی چون کره، ژاپن، استرالیا، عربستان و همین قطر با اردن متفاوت است و لازم می دانیم که باید سرعت بازی و سرعت انتقال توپ را بالا برد تا در مقابله با تیم های شرق آسیا روند حرکتی تیم ملی با سکته مواجه نشود.

گزارش: اکبر عزیزی