پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اولویت والیبال ایران چیست

انتخابات یا سرمربی خارجی؟

اولویت این روزهای والیبال ایران را فراموش کردیم تا زمانیکه انتخابات ریاست فدراسیون برگزار نشود پرداختن به اموری دیگر فقط حرفی برای گفتن است.بنابراین انتظار دتاریم که وزارت ورزش اول موضع خود و سپس انتخابات فدراسیون را مشخص کند.

با این وجود نظری و گذری بر مسایل مطروحه متن و حاشیه این ورزش انداخته ایم.

1-واقعا مربیان خوب والیبال دنیا اینقدر بیکارند که برای کار در کشور ما صف کشیده اند؟نام ده مربی  در فهرست شایعات آمده و هر روز نامی جدید معرفی می شود،اما کدامین مربی به درد والیبال ما می خورد؟اخر الکنو با انهمه تبلیعات چه داشته که باز در باره وی مانور می دهیم؟هاینن و وبر هم پیغام و پسغام داده اند ولی عجله نکنیم و بیگدار به آب نزنیم؛ تیم ملی است و شوخی نیست دنبال مربیان قلدر و پر حاشیه نگردیم ؛در این باره نظر داریم و باید نطر سنجی و کار کارشناسی صورت بگیرد.

2-میلادعبادی پور در نخستین مسابقه خود در لیگ روسیه ۲۶امتیاز برای تیم جدیدش اورفا گرفته است و این نشانه امادگی اقا میلاد است بنا بر این توصیه می کنیم تمر کز خود را برای بازی بهتر بگذارد که حداقل بتواند در سنگین ترین لیگ دنیا دوام بیا ورد.

وقتی امیر اسفندیار با وجود جوانی لیگ روسیه را بر نتابید و به لیگ سهل چین رفت؛می تواند هشداری برای کاپیتان سابق تیم ملی باشد که روسها با هیچکس شوخی ندارند و در پول دادن بی رحم هستند !

۳_مدیر فنی و سر پرست تیم ملی والیبال پیشنهاد داده که برای بازیکنان خاطی تیم ملی کمیته اخلاق تشکیل شود و این یعنی که اوضاع در تیم ملی اصلا خوب نبوده که داد مدارا ترین مرد والیبال را هم در اورده است اما اخلاق بازیکنان هم بازتابی از رفتار های اجتماعی یک جامعه  عصبانی است از سوی دیگر تا زمانی که مربیان ما معلم اخلاق نباشند و بقال و بزاز و...‌را به عنوان سر پرست دلبخواهی مربیان بگذاریم با همه احترامی که برای صنوف مختلف قایل هستیم اما چون علوم اجتماعی و اخلاقی و مسایل روانشناختی را مراعات و اعمال نمی کنیم لاجرم از کوزه همان برون تراود که در اوست! مربیان و سرپرستان تیمهای ما به ویژه در سطح ملی  باید انقدر نفود کلام و قدرت انتقال داشته باشند که حرکات و رفتار انها برای جوانها حجت باشد.

نویسنده:جمشیدحمیدی