پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

برانکو، فصل مشترک قلعه‌نویی و گل‌محمدی

برخی گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال حضور برانکو ایوانکویچ در تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس سرمربیان این دو تیم را نگران کرده است.

به جز بحث مالی و طلب‌هایی که یحیی گل‌محمدی و شاگردانش از باشگاه دارند یکی از مهم‌ترین مسائلی که این روزها در ذهن این مربی شکل گرفته بحث احتمال حضور برانکو ایوانکوویچ به جای او در پایان فصل است.

مصاحبه اخیر مرد کروات به‌وضوح نشان می‌دهد که درصورتی‌که از قرمزها پیشنهادی داشته باشد بعید است آن را رد کند و حالا که باشگاه و مدیرعامل آن تمایلی به تمدید با سرمربی خود نشان نداده‌اند این استنباط شاید خیلی غلط نباشد که آنها این ایده را در ذهن دارند که فصل بعد دوباره برانکو را به نیمکت سرخ‌ها برگردانند.

یحیی این آلترناتیو بزرگ را در نزدیکی خود می‌بیند و به همین دلیل تمرکز لازم برای هدایت پرسپولیس را از دست داده است.

در این شرایط به نظر می‌رسد جام ملت‌های آسیا هم برای گل‌محمدی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و هم برای امیر قلعه‌نویی؛ چراکه حالا هر دوی آنها یک آلترناتیو مشترک دارند که ممکن است روی یکی از دو صندلی هدایت پرسپولیس یا تیم ملی بنشینند.

در چنین اوضاعی نتایج تیم‌های عمان و ایران برای این دو مربی بسیار مهم می‌شود؛ چراکه قلعه‌نویی هم می‌داند که اگر تیمش این روند را ادامه داده و همانند دیدار با اردن نمایشی ناامیدکننده داشته باشد بعید است بتواند به رویای خود برای مربیگری تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶ برسد و گل‌محمدی هم به‌خوبی می‌داند اگر عمان هم عملکرد خوبی نداشته باشد بعید است فدراسیون این کشور تمایلی به تمدید با برانکو داشته باشد و در آن صورت این مربی کروات برای مدیران پرسپولیس در دسترس خواهد بود.

گزارش:نیلوفرمژدهی