پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بازیکنانی که جور مهاجمین را می کشند

جدول رقابت‌های گلزنان لیگ برتر در فصل جدید امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد‌.

بازیکنانی که در این فصل خود را کاندید آقای‌گلی کردند عملکرد خوبی داشتند. هرچند هنوز در بین برخی مهاجمان ضعف گلزنی مشاهده می‌شود و این نقص در فوتبال ما همچنان به قوت خود باقی است اما به نظرمی‌رسد از همین حالا می‌توانیم چند کاندیدای عنوان آقای‌گلی را حدس بزنیم.

با نگاهی به عملکرد بازیکنان حاضر در لیگ برتر این رضا اسدی است که همچون فصل گذشته خود را در جمع مدعیان مطرح کرده و البته این بار خیز بلندی برای آقای‌گلی برداشته است.

در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر این رضا اسدی از سپاهان است که با پنج گل زده در مکان اول قرار دارد. عملکرد اسدی در گلزنی فقط معطوف به باشگاه تراکتور نشد. این بازیکن که ذاتا مهاجم نیست فصل گذشته تا یک قدمی آقای‌گلی پیش رفت اما نتوانست با مهاجمان حاضر در لیگ رقابت کند و درنهایت این عنوان را واگذار کرد. این بار اما به نظر می‌رسد این خرید قدرتمند می‌خواهد کار ناتمام خود در باشگاه سپاهان را تکمیل کند

در جدول گلزنان لیگ برتر پس از رضا اسدی، محمدجواد محمدی بازیکن ذوب‌آهن با سه گل حضور دارد. او نیز خرید جدید باشگاهش محسوب می‌شود و فصل گذشته در هوادار حضور داشت رضا جعفری نیز برای ملوان شرایط مشابهی دارند و او نیز از نساجی به ملوان پیوسته است. جز این دو بازیکن طالب ریکانی از صنعت نفت و مسعود زائرکاظمینی از ملوان نیز سه‌گله بوده و در جایگاه دوم قرار دارند. این دو اما فصل قبل هم همین تیم‌ها را همراهی می‌کردند و خرید جدید محسوب نمی‌شوند.

 از بین ۱۴ بازیکنی که در جدول آقای گلی لیگ برتر قرار دارند ۱۰ بازیکن خرید جدید محسوب می‌شوند و این یعنی ۷۱ درصد از گلزنان لیگ جاری از خریدهای جدید هستند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید درحال حاضر از بین ۱۴ بازیکنی که در جدول گلزنان نام خود را مطرح کردند فقط ۵۰ درصد از آنها مهاجم هستند و بقیه جور مهاجمان را کشیدند. شاید در ظاهر آمار گلزنی برای تیم‌های لیگ برتری در فصل جدید خوب باشد اما واقعیت این است که همچنان حال مهاجمان فوتبال ایران خوب نیست.

گزارش:نیلوفرمژدهی