پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

سرنوشت رحمتی در دستان تیم سابقش

 بازی نساجی و آلومینیوم اراک، معوقه از هفته ششم مسابقات لیگ برتر از ساعت 18 امروز سه‌شنبه 25 مهر ماه در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار خواهد شد.

تیم نساجی طی فصل جاری هنوز نتوانسته توقع هواداران را برآورده کند. بازی امروز آنها مقابل آلومینیوم که البته بازی خانگی محسوب می‌شود به‌شدت در وضعیت مهدی رحمتی و این باشگاه نزد هواداران تاثیر خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد شاگردان مهدی رحمتی هنوز نتوانستند به شرایط مورد نظر و مطلوب برسند. برای خروج از بحران و رکودی که فعلا گریبان‌شان را گرفته چاره‌ای جز پیروزی در بازی امروز مقابل تیم آلومینیوم ندارند.

با نگاهی به عملکرد تیم نساجی طی ۵ فصل اخیر متوجه خواهیم شد که آنها هرگز رنگ خوشی را به خود ندیدند. تیم نساجی اغلب در نیمه پایینی جدول قرار داشته و حتی گاهی تا مرز سقوط نیز پیش رفته است‌. با این حال این تیم خصوصی که با هزینه شخصی اداره می‌شود موفق شده طی فراز و نشیب‌های مختلف، خود را در لیگ برتر حفظ کند.

نساجی که تصور می‌شد فصل بهتری را با رحمتی تجربه کند به دلیل مشکلات متعدد خصوصا در ساختار دفاعی، از لحاظ تاکتیک خواسته‌ها را برآورده نکرد و از ضعف تاکتیکی رنج می‌برد. شاید مهدی رحمتی اسم این نقص تیمش را ناهماهنگی بگذارد اما این زمان نیز رو به اتمام است و اگر نتواند مقابل آلومینیوم به نتیجه برسد، به‌زودی باید اعتراف کند که با وجود هماهنگی بازیکنان و کادر فنی، همچنان با مشکلات زیادی روبه‌رو هست.

این بازی برای رحمتی تا حدودی حکم مرگ و زندگی را دارد. او از طرفی می‌خواهد خود را به مدیرانی که حاضر به ادامه همکاری با او نشدند ثابت کند و با شکست تیم آلومینیوم به آنها بفهماند که در برکناری او و عدم ادامه همکاری اشتباه کردند.

از طرفی دیگر او می‌داند دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست و مدیران و هواداران تیم نساجی از او برد می‌خواهند. از این‌رو شاید او بیشتر از هر کسی بخواهد برنده بازی با آلومینیوم باشد و حداقل در مقابل تیم سابقش شکست را تجربه نکند، چراکه پیروزی مقابل تیم آلومینیوم می‌تواند تیم نساجی را تا رده هشتم بالا کشیده و یک رقمی ‌کند.

گزارش: نیلوفر مژدهی