پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هفته نخست لیگ برتر والیبال ترکیه

لژیونر های ایرانی پر نوسان بودند

مسابقات والیبال سوپر لیگ ترکیه آغاز شد و با انجام هفت بازی به اتمام رسید.

در یکی از جدال های این هفته دو تیم‌ آلانیا اسپور و جیزره بلدیه اسپور که چند ایرانی را در ترکیب خود داشتند به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت آلانیا اسپور با نتیجه سه بر دو جیزره را شکست داد.

در این بازی بردیا سعادت برای آلانیا اسپور با کسب بیست و هشت امتیاز عالی کار کرد. در تیم جیزره بلدیه اسپور نیز آرمین افشین فر و احسان دانش دوست به ترتیب با کسب شانزده و هفده امتیاز روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

در یکی دیگر از بازی ها تیم هاتای که پس از کش و قوس های فراوان محمد بربست قطر پاسور مهابادی را به خدمت گرفت نتوانست کاری از پیش ببرد و با نتیجه سه بر صفر مقابل ‌تورشاد شکست خورد. محمد بربست برای هاتای سیزده امتیاز کسب کرد و بهترین بازیکن تیمش بود.

در دیگر بازی تیم تازه لیگ برتر شده ی بیگادیچ که بهنام ابراهیمی و طیب عینی را در اختیار دارد با نتیجه سه بر صفر مقابل آکاش ازمیر شکست را پذیرا شد. در این مسابقه بهنام ابراهیمی پنج امتیاز کسب کرد و طیب عینی بکار گرفته نشد.

در یک دربی ایرانی ها بین فنرباغچه و اسپور توتو ترکیه این تیم فنرباغچه بود که در یک بازی جذاب سه بر صفر اسپور توتو را شکست داد. در این بازی مهدی جلوه پنج امتیاز برای فنرباغچه و مرتضی شریفی چهار امتیاز برای اسپور توتو ترکیه کسب کرد.

در دو بازی حساس دیگر تیم گالاتاسرای با درخشش جان هادراوا سه بر دو شاگردان گلن هوگ در تیم آرکاس اسپور ازمیر را شکست دادند گئورگی گروزر در تیم آرکاس بهترین بازیکن تیمش بود.

همچنین در حساس ترین بازی هفته اول تیم هالک بانک با درخشش نیمیر عبدالعزیز و اروین انگاپت با نتیجه سه بر دو از سد قهرمان فصل گذشته زراعت بانک گذشت و انتقام فینال سال گذشته را گرفت.

در این مسابقه ست های اول و سوم را هالک بانک برد اما زراعت بانک ست های دو‌م و چهارم را پیروز شد تا کار به ست پنجم کشیده شود در ست پنجم در حالی که کار برای هالک بانک سخت شده بود سرویس های نیمیر عبدالعزیز به داد این تیم‌ رسید و با امتیاز آخر اروین انگاپت هالک بانک پیروز شد.

نیمیر عبدالعزیز سی و شش و اروین انگاپت بیست امتیاز برای هالک بانک کسب کردند و در تیم زراعت بانک ووتر ترمات نوزده امتیاز به دست آورد. مت اندرسون که به تازگی در تمرینات زراعت بانک حاضر شده شش امتیاز برای تیمش کسب کرد. لیگ ترکیه امسال یکی از بهترین سالهای خود را سپری خواهد کرد.

کوپا رومانی

تیم راپید بخارست رومانی که امیر غفور و علی اصغر مجرد را در اختیار دارد توانست با نتیجه سه بر یک پیروز شود در این مسابقه امیر غفور بیست امتیاز کسب کرد و بهترین بازیکن میدان شد.

لیگ فنلاند

تیم رایسیون لوئیمو فنلاند که علی فضلی قطر پاسور ایرانی را در اختیار دارد با نتیجه سه بر یک مقابل تیم آکا والی شکست خورد تا علی فضلی جدال حیثیتی را مقابل تیم سابقش و همچنین اشمیدلی بازیکن جایگزینش در تیم آکا والی ببازد. فضلی عنوان پادشاه را در فصل قبل لیگ فنلاند در اختیار داشت.

گروه والیبال البرز ورزشی