پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مشکلی با رحمتی ندارم که مچش را بخوابانم

رجائیان: تلاش حسینی فراتر از مبلغ قرارداد اوست

شکست مهدی رحمتی برای آلومینیومی‌ها تنها ۳ امتیاز نداشت بلکه به معنی خواباندن مچ مربی فصل گذشته‌شان بود.

محمد رجائیان، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم با توجه به نتایج این تیم در گفت‌وگو با البرز ورزشی اظهار داشت: با توجه به هدفگذاری و میزان سرمایه‌گذاری باشگاه، فراتر از حد انتظارمان فوتبال بازی می‌کنیم اما همانطور که حسینی در کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد ما نه به بردها دل می‌بندیم و نه به باخت‌هایمان! چرا که هنوز تا آخر فصل راه زیادی در پیش داریم. هدفگذاری ما این است که بازی‌به‌بازی بهتر، منسجم‌تر و تماشاگر پسندتر بازی کنیم. به اعتقاد من طی چند هفته‌ای که از لیگ برتر گذشته است فوتبال قابل قبول و روانی انجام دادیم و حتی در چند بازی که شکست خوردیم واقعاً مستحق شکست مقابل پرسپولیس، مس رفسنجان و تراکتور نبودیم.

وی در  مورد جوانگرایی تیم آلومینیوم به ما گفت: مدل فوتبالی که تیم ما بازی می‌کنند هجومی است. در واقع سبک و سیاق تیم پرس و استفاده از نیروهای جوانان است. ما در بازی مقابل نساجی برای اولین بار دروازه‌بانی با سن ۱۹ سال در لیگ بازی دادیم. حسینی می‌توانست این ریسک را نکند چرا که در صورتی که نتیجه نمی‌گرفتیم ممکن بود اعتراض هواداران را به همراه داشته باشد. تیم ما پرطرفدار است و چنین رفتارهایی عملکرد ریسک‌پذیر است اما دلیل انتخاب این دروازه‌بان جوان به خاطر عملکرد خوبش طی یک هفته اخیر بود. حسینی از اینکه به دروازه‌بان خوب تیمش اعتماد کند نترسید و ما همین نترس بودن و ریسک پذیر بودن را می‌خواهیم. اعتقاد مدیران، سهامداران و اعضای هیئت مدیره این بود که به جوانگرایی روی آورده بدون توجه به نام‌ها فوتبال هجومی قابل قبولی را به نمایش بگذارد.

مديرعامل باشگاه آلومینیوم در مدرد دلیل انتخاب مجتبی حسینی برای تیم آلومینیوم تاکیدکرد: زمانی که او برای آنالیز کردن حریف، کارهای تاکتیکی و شناخت حریف وقت می‌گذرد بسیار فراتر از رقمی است که با او قرارداد بستیم. این نشان می‌دهد که این مربی برای خود و کارش ارزش قائل است و قطعاً با توجه به تلاشی که می‌کند مجموعه باشگاه نیز از او حمایت خواهد کرد. به جرأت می‌توانم بگویم ما یکی از شفاف‌ترین باشگاه‌ها به لحاظ مالی هستیم و حتی کمی پایین‌تر از آن ۱۲۰ میلیاردی که عنوان شد هزینه کردیم. اعتقاد داریم بازیکنان خوبی را با مبالغی متفاوت از عرف بازار بلکه دلی جذب کردیم. شاید یکی از دلایلی که در حال حاضر تیم شرایط نسبتا خوبی دارد همین نگاه متحد و اعتمادی بود که به هم داریم.

رجاییان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تمایل به جوانگرایی قرارداد سرمربی تیم یک ساله است گفت: درست است که قرارداد ما با مجتبی حسینی یک ساله است اما این به معنی آن نیست که بعد از یک سال قرار است همه چی تمام شود. شما به مدت قرارداد ما با حسینی توجه نکنید چرا که برنامه‌ای که او به ما داده ۳ ساله است. عملکرد او در تیم ما خوب بوده و امیدوارم در سایر جلسات هیات مدیره در مورد ادامه همکاری با او صحبت می‌کنیم. خوشبختانه حسینی میانگین سنی تیم ما را از ۳۰ سال به جمع تیم‌های جوان رسانده است. در اصل کار کردن با جوانان مثل شمشیری دو لبه است اگر به آنها میدان دهی ممکن است نتیجه بگیری و برنده این بازی باشی اما ممکن است در یک بازی با یک اشتباه و بی‌تجربگی بازیکن جوان تاوان انتخاب خود را داده و هجمه زیادی را بر علیه خود ایجاد کنید.

وی در مورد بازیکنانی که با رحمتی به نساجی رفتند گفت: من اصلاً با مهدی رحمتی مشکلی نداشتم که بخوام مچش را بخوابانم. برخی‌ها می‌گویند مهدی رحمتی برخی بازیکنان را از تیم ما برده است. در حالی که اصلاً مجتبی حسینی این بازیکنان را نمی‌خواست. خدا پدرش را بیامرزد که این بازیکنان را با خود به نساجی برد چرا که شرایط باشگاه ما به لحاظ مالی، اجازه نمی‌داد درخواست مالی این بازیکنان را اجابت کنیم.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی