پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

اهتزاز پرچم ایران در دهکده المپیک

بعد از المپیک آسیایی در هانگژو طبق معمول نوبت به پارالمپیکی ها رسید، کاروانی که امید زیادی به کسب مدال های فراوان از آوردگاه ورزشی چین دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: از هانگژو، مراسم اهتزاز پرچم ایران در دهکده بازی‌های آسیایی پاراآسیایی امروز جمعه با حضور سرپرست کاروان، نمایندگانی از ورزشکاران، کادر فنی و کادر سرپرستی کاروان ایران، دختر حمیدرضا الداغی در منطقه بین‌المللی دهکده ورزشکاران برگزار شد.

کمال جوانمرد دبیر رئیس کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ورزشی اعزامی ایران و نماینده ستاد برگزاری بازی‌ها و شهردار دهکده این مراسم را برگزار کردند. شهردار دهکده هدیه‌هایی را به کشورها اهدا کرد.

در کنار ایران پرچم کشورهای بحرین، لبنان، ژاپن و سوریه نیز به اهتزاز در آمد. مریم کاظمی‌پور نایب رئیس زنان کمیته ملی پارالمپیک نیز در این مراسم حضور داشت.

کاروان ایران قرار است با ۲۱۱ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) در ۱۶ رشته ورزشی در بخش مردان و یازده رشته ورزشی در بخش زنان در این بازی‌ها شرکت کند.

شکست بسکتبال با ویلچر

در دومین روز از رقابت های بسکتبال با ویلچر بانوان در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران به مصاف تیم تایلند رفت و با نتیجه ۴۷ بر ۳۹ برابر این تیم شکست خورد.

تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان ایران در اولین دیدار خود نیز برابر ژاپن نتیجه را ۸۴ بر ۱۶ واگذار کرده بود.

این تیم در بازی سوم خود روز شنبه ۲۹ مهر ساعت ۸:۳۰ به وقت ایران به مصاف تیم لائوس می رود.

در مسابقات بسکتبال باویلچر بانوان بازی های پاراآسیایی هانگژو چین ۶ تیم ایران، کامبوج، لائوس، تایلند، چین و ژاپن حضور دارند.

تساوی مقصودلو در مسترز قطر

در رقابت‌های شطرنج مسترز قطر، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در دور هشتم این مسابقات به مصاف شطرنج‌باز هندی رفت و به تساوی رسید.

مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۰۷ در این مسابقات حضور دارد، مقابل‌ شطرنج‌باز هندی با ریتینگ ۲۵۹۸ به تساوی رسید تا ملی پوش شطرنج ایران ۵.۵ امتیازی شود.

همچنین مگنوس کارلسن، مرد شماره یک شطرنج جهان که در دور هفتم این رقابت‌ها مقابل حریف هندی مغلوب شده بود در دور هشتم مقابل شطرنج باز آمریکایی به پیروزی رسید. کارلسن با این پیروزی ۵.۵ امتیازی شد.

صدرنشین این مسابقات آرجون هندی با ۶.۵ امتیاز است. مقصودلو در رده نهم و کارلسن در رده سیزدهم این مسابقات ایستاده اند.