پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
وزیر ورزش در آیین گشایش ورزشی دانش آموزان کشور

هاشمی: استعدادیابی باید در آموزشگاه ها آغاز شود

آیین گشایش مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش امروز شنبه ۲۹ مهر با حضور دو وزیر ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید دستغیب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: این مراسم با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، حسن روشن پیشکسوت فوتبال و حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال، سینا کلهر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، ابراهیم شکوری عضو هیات مدیره و قائم مقام باشگاه پیکان و علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در دبیرستان شهید دستغیب برگزار و مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی افتتاح شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از چند سال در مدرسه حضور پیدا کردم. آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در توسعه ورزش چه قهرمانی، همگانی و استعدادیابی دارد. باید در کنار خانواده آموزش و پرورش حضور پیدا می‌کردم و خدمتگزار این خانواده باشم.

وی افزود: خوشحالم از این که فصل جدیدی از تفاهم‌نامه‌های مشترکی بین وزارت ورزش و آموزش پرورش در حال ایجاد است. در محور اصلی برنامه‌های اصلی خود در مجلس که به آن اشاره کردم بحث همکاری و تعامل بیشتر با آموزش و پرورش بود. معتقدم ۱۶/۵ میلیون دانش آموز یعنی ۱۶/۵ میلیون استعداد و ۳۰ هزار معلم ورزش یعنی ۳۰ هزار مربی ورزش که در اختیار ورزش هستند و می‌توانند به توسعه ورزش کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر در گذشته کوتاهی در این زمینه بوده با فعالیت‌های آینده آن را برطرف خواهیم کرد زیرا اعتقاد دارم برای توسعه ورزش دو بخش خیلی اثرگذار است؛ یکی بخش باشگاه و دیگری خود مدارس هستند که مدرسه می تواند کانون و محور توسعه ورزش باشد. به ویژه با ظرفیت خوبی که در کشور وجود دارد و با آمادگی خوبی که وزارت آموزش و پرورش و ستاری فرد که خود تحصیل کرده رشته ورزش هستند امیدوارم با کمک هم بتوانیم حرکت های جدیدی در توسعه ورزش ایجاد کنیم.

هاشمی در پایان درباره انتخابات فدراسیونهای ژیمناستیک و کشتی گفت: هنوز گزارشی درباره فدراسیون های ژیمناستیک و کشتی به من ارائه نشده اما مسئولان فدراسیون ها پیگیر هستند، قطعا مشکلات را برطرف می کنیم. دغدغه ما نباید این گونه مسائل باشد بلکه دغدغه ما باید اصل کار و ظرفیت های ورزشی باشد.