پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مدیریت عامل ناکامی مس

تصمیمات اشتباه اول فصل برای مسی‌ها درس عبرت نشد

در آستانه بازی مس‌رفسنجان و ذوب‌آهن شاید بیشترین چیزی که اهمیت پیدا کند تقابل محمد ربیعی با مسی‌هاست. ربیعی این‌بار نه به‌عنوان سرمربی مس، بلکه به‌عنوان مربی تیم مقابل رو در روی مسی‌ها قرار می‌گیرد

زمانی که تیم مس‌رفسنجان به لیگ برتر صعود کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم بتواند خیلی زود خود را در جمع تیم‌های بالای جدول جای دهد، اما مسی‌ها با تکیه بر توانایی‌های سرمربی خود و البته حمایت‌های مدیرعامل جایگاه خود را در لیگ برتر تثبیت کرده و هر سال بهتر از فصل قبل عمل کردند. آنها در اولین حضورشان در لیگ برتر با ۳۹ امتیاز جایگاه هشتم را به‌دست آوردند، در دومین تجربه لیگ برتری خود با ۴۹ امتیاز ششم شدند و سومین سال را با ۴۷ امتیاز و رده پنجم به پایان رساندند.

شرایط خوب برای تیم مس‌رفسنجان ادامه‌دار نبود. با تغییرات مدیریتی به‌وجود آمده نه‌تنها آنها نتوانستند روند صعودی خود را حفظ کنند، بلکه بسیاری از بازیکنان و حتی سرمربی خود را نیز از دست دادند. محمد ربیعی که با تیم مس‌رفسنجان عملکرد بسیار خوبی داشت راهی ذوب‌آهن شد و روند خوبش را در این تیم اصفهانی ادامه داد. اگر نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ برتر بیندازید، می‌بینیم تیم مس‌رفسنجان که همواره یکی از مدعیان اصلی به‌حساب می‌آمد و همیشه در نیمه‌بالایی جدول قرار داشت با وجود گذشته شش هفته از رقابت‌های فقط ۵ امتیاز کسب کرده و در جایگاه دوازدهم قرار دارد. این در‌حالی است که تیم ذوب‌آهن با هدایت محمد ربیعی بعد از چند فصل ناکامی ۱۱ امتیازی است و جایگاه هفتم را تجربه می‌کند. این نشان می‌دهد مسی‌ها در انتخاب‌های خود در همان ابتدای فصل هم اشتباهاتی داشتند. آنها با به خدمت گرفتن ساکت الهامی به خواسته‌های خود نرسیدند و جایگاه‌شان در لیگ برتر را فعلا از دست دادند.

شاید ساده‌ترین راه برای اینکه خود را از اشتباهاتمان تبرئه کنیم انداختن تقصیرات به گردن دیگران یا پاک کردن صورت‌مساله است؛ اتفاقی که در باشگاه مس‌رفسنجان در‌حال رخ دادن است‌. بعد از اینکه روند متفاوت تیم مس‌رفسنجان نسبت به فصول قبل برای اهالی فوتبال مشخص شد مدیران این باشگاه که چند ماهی از فعالیت‌شان نمی‌گذرد، تلاش کردند اعتصاب‌ها، نارضایتی بازیکن و حتی عدم‌نتیجه‌گیری تیم‌شان را به گردن مدیران قبلی بیندازند.

گزارش: نیلوفر مژدهی