پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مجلس و بازنشسته ها در ورزش

تکلیف والیبال را روشن کنید

از شب گذشته که بحث بررسی و تصویب عدم به کار گیری بازنشتگان در فدراسیون های ورزشی توسط مجلس صورت گرفته است موجی از نظرهای نقادانه به سوی رییس فدراسیون والیبال روانه شد و متن ذیل نمونه ای از این واکنشهاست که توسط دکتر فریدون الهامی رییس پیشین و برکنار شده سازمان ساحلی فدرسیون والیبال و رییس پیشین هییت هرمزگان برای البرز ورزشی ارسال شد که گزیده ای از این نامه را درج می کنیم و تلاش ما مثل همیشه براین بوده که نقدهای اصولی را بپذیریم و وارد دعوای شخصی نشویم.

الهامی نوشت:این روزها جلسات متعددی پیرامون بررسی کلیات برنامه هفتم توسعه کشور در صحن علنی مجلس در حال برگزاری است که یکی از حساس ترین این  جلسات جلسه علنی نوبت سوم روز شنبه ۲۹ مهرماه پیرامون ، بررسی بند ۱ ماده ۷۸ لایحه پیشنهادی دولت در برنامه توسعه هفتم مبنی بر ریاست بازنشستگان بر فدراسیون ها ، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک بود که به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده و از برنامه هفتم توسعه کشور حذف گردید.

با حذف این بند الحاقی ، دیگر هیچ بازنشسته ای حق کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون های ورزشی نخواهد داشت که فرصت تاریخی برای حضور مدیران جوان و تحصیل‌کرده ورزشی در راس فدراسیون هاست.

با حذف این بند در قانون برنامه هفتم ، عملا داورزنی از گردونه کاندیداتوری فدراسیون والیبال خارج گردیده و صلاحیت ایشان  تایید نمی گردد.

بند الحاقی ۱ ماده ۷۸ در قانون برنامه ششم وجود نداشت و عملا از سوی تعدادی همانند داورزنی در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم قرار گرفت که بحمدالله با هوشیاری نمایندگان حذف شده و نیازمند تایید شورای نگهبان نبوده و لازم الاجراست.

تنها راه حضور داورزنی در مجمع انتخابات بعنوان کاندیدا ، مجوز هییت دولت است که بدلیل ضعف مدیریت و ناکارآمدی داورزنی در ۴ سال گذشته ، کسب نتایج ضعیف تیم ملی و سقوط چند پله ای در رنکینگ جهانی ، فشار افکار عمومی و رسانه ها ، بعید بنظر می‌رسد همانند چهار سال گذشته رییس جمهور و وزیر ورزش با تمدید بازنشستگی ایشان موافقت نمایند.

فرهادیان:داورزنی بازنشسته نیست

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در این باره به خبرنگار ما گفت:هنوز هیچ نامه ای مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان به وزارت ورزش نرسیده است هر مصوبه ای از سوی مجلس جنبه قانونی دارد و باید رعایت شود ولی در مورد شخص آقای داورزنی باید بگویم که ایشان بازنشسته نیست اما سنوات خدمتش پر شده است وایشان تا روز 28 آبان ماه با نامه ای که از دولت گرفته به کار خود ادامه می دهد اما اگر بخواهد در انتخابات شرکت کند باید از دولت نامه و مجوز دریافت کند.

به این ترتیب برای حفظ سلامت خبری نگاه دوجانبه ای به قضیه بازنشستگی انداخته ایم اما واقعیت امر این است که والیبال ایران نیازمند طرحی نوین است و انتظار داریم وزارت ورزش نام نوسی کاندیداهای ریاست فدراسیون را دوباره آغاز کند و فرصت کافی بدهد تا هر فردی که خود را شایسته ریاست می داند اعلام آمادگی کند و انتخابات در فضایی منصفانه انجام شود.

گفت و گزار:جمشید حمیدی