پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اخبار مهم فوتبال.....

احتمال لغو دربی!

مشکلات باشگاه‌ پرسپولیس با دروازه‌بان کروات همچنان ادامه دارد.

هیچ هوادار بدبینی هم فکر نمی‌کرد مشکل باشگاه پرسپولیس با بوژیدار رادوشویچ برای پرداخت قسط چهارم  تا این حد با مشکل مواجه است.  این باشگاه در مکاتبه با فیفا خواستار این شده که از حسابش در آنجا طلب 200 هزار دلاری رادوشویچ را پرداخت کنند. در این میان فیفا در پاسخ به این نامه اعلام کرد که آنها مشکلی برای پرداخت از این پول ندارند، اما بازیکن باید راضی به این کار باشد.

در همین راستا باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به وکیل رادوشویچ رضایت او را برای دریافت قسط آخرش از فیفا جویا شد  که هنوز این وکیل پاسخنامه باشگاه پرسپولیس را نداده است. این در شرایطی است که رادو و وکیلش به‌خاطر تاخیر دو سه روزه در دریافت 40 هزار دلار از قسط سوم طلب‌شان از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و خواهان غرامت 200 هزار دلاری شده‌اند.

در شرایط فعلی هم به‌نظر می‌آید وکیل رادو بدش نمی‌آید به شکلی در دریافت قسط آخر هم تاخیری به‌وجود بیاورد تا بتواند بابت آن غرامت بگیرد. پرونده شکایتی رادو یکی از عجیب‌ترین و پردردسرترین پرونده‌هایی بود که باشگاه پرسپولیس با آن مواجه ش بازی تدارکاتی دیگر در دستورکار

 

تیم ملی تا قبل از جام ملت‌ها یک دیدار تدارکاتی دیگر را هم در کشور قطر یعنی میزبان جام ملت‌ها در جریان برگزاری اردوی خود در این کشور انجام خواهد داد.

 

در این خصوص شنیدیم قرار است در کشور قطر و چند روز مانده به آغاز رقابت‌ها، تیم ملی یک دیدار تدارکاتی دیگر برگزار کند. حریف هنوز مشخص نیست اما این حریف برای این دیدار به‌گونه‌ای انتخاب شده است که مربیان تیم ملی بتوانیم برخی بازی‌های خود در جام ملت‌ها را شبیه‌سازی کنند.

این در صورتی است که از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد تیم ملی فوتبال ایران به‌منظور حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا در دیداری تدارکاتی چند روز مانده به آغاز این رقابت‌ها احتمالا به مصاف اندونزی خواهد رفت.

گویا مقدمات برگزاری این دیدار فراهم شده و هماهنگی‌های نهایی برای برگزاری آن نیز انجام شده است. به این ترتیب بازی با اندونزی بدان معناست که دیدار با کشورهایی مانند هنگ‌کنگ در مرحله گروهی و احتمالا بازی با تایلند در مرحله یک هشتم و کره جنوبی در دیدار با یک چهارم برای کادرفنی شبیه‌سازی شده؛ این در حالی است که با توجه به شرایط جدول، احتمال برگزاری دیدار تیم ملی ایران با اندونزی در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز وجود خواهد داشت.د.

.

  احتمال لغو دربی 102

 

 

برخی شنیده‌ها این ذهنیت را بوجود می‌آورد که شاید دربی ۱۰۲ بار دیگر به دلیل برنامه‌های تیم ملی لغو شود.

 

اگرچه درباره زمان برگزاری و حضور قطعی تیم ملی در تورنمنت شرق آسیا هنوز اخبار تایید‌شده‌ای وجود ندارد اما درباره زمان برگزاری آن می‌توان گمانه‌زنی‌های مختلفی را مطرح کرد.

 با توجه به اینکه نبی از عدم حضور لژیونرها و تعطیلی احتمالی رقابت‌های لیگ صحبت به میان آورده است؛ به نظر می‌رسد همین دو کد این نتیجه را در بر داشته باشد که تورنمنت شرق آسیا در بازه زمانی‌ای برگزار می‌شود که بازی‌های لیگ برتر در جریان بوده و از فیفادی هم خبری نخواهد بود.

حال اگر این فرضیه مطرح شود که این رقابت‌ها در بازه زمانی مطابق با فیفادی‌های مهر و آبان (دهه سوم این ماه‌ها) برگزار شود؛ این بدان معناست که مسابقات لیگ در دهه سوم آذر لغو شده که در این صورت به صورت قطعی دربی 102 هم لغو خواهد شد.

 این در صورتی است اگر تورنمنت شرق آسیا در دهه اول دی ماه برگزار شود باز هم این اتفاق می‌تواند هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول را تحت‌الشعاع قرار داده و این رقابت‌ها را کنسل کند.

گزارش:نیلوفرمژدهی