چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

غلبه یوونتوس بر میلان ده نفره در سن سیرو

مهمترین دیدار از شب دوم هفته نهم رقابت های سری A ایتالیا را شب گذشته دو تیم میلان و یوونتوس برگزار کردند که در نهایت این یوونتوس بود که میزبانش را در ورزشگاه سن سیرو با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

  ‏نیمه نخست این دیدار با برتری نسبی میلان همراه بود اما در دقایق پایانی این نیمه مالک تیاو با خطا بر روی مویزه کین توسط داور این دیدار از زمین مسابقه اخراج شد تا کار برای شاگردان استفانو پیولی سخت تر شود. در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل پایان یافت.

  ‏اما ده نفره شدن میلان، در نیمه دوم کفه ترازو را به سود یوونتوس میهمان سنگین تر کرد تا در ادامه علی رغم دوندگی و بازی متهورانه میزبان این شاگردان آلگری بودند که به گل رسیدند. در دقیقه ۶۳ با حرکات بازیکنان یوونتوس در زمین مسابقه توپ به مانوئل لوکاتلی در پشت محوطه جریمه میلان رسید و این بازیکن با شوت پر قدرت خود دروازه تیم میزبان را هدف قرار داد که با اثر گذاری راده کرونیچ و تغییر مسیر توپ دروازه میلان باز شود.

  ‏در ادامه با توجه به روحیه بالای یوونتوس و برتری عددی برابر حریف این تیم صاحب فرصت های گل زنی دیگری هم شد که عکس العمل های میرانته دروازبان میلان که به دلیل غیبت دو دروازبان اصلی این تیم در چارچوب دروازه ایستاده بود مانع گل زنی این تیم شد و در ادامه هم تعویض های استفانو پیولی سرمربی تیم  میلان نیز کارساز نشد تا درنهایت بانوی پیر سه امتیاز شیرین این دیدار حساس را بدست آورد.

  ‏با این برد یوونتوس توانست در پایان هفته نهم رقابت های سری آ ۲۰ امتیازی شود و در رده سوم جدول رده‌بندی پس از تیم های اینتر ۲۲ امتیازی و میلان ۲۱ امتیازی قرار بگیرد.

  ‏به هر ترتیب پیروزی شاگردان آلگری در سن سیرو رقابت این تیم را با تیم های اینتر و میلان در بالای جدول را در هفته های آینده زیباتر و حساس تر خواهد کرد. گفتنی است دیدار بعدی یوونتوس و میلان در لیگ سری آ به ترتیب برابر هلاس ورونا و ناپولی خواهد بود.

 

نویسنده: آتور چهاربخشی