پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

آخرین اخبار از بازی های پاراآسیا – هانگژو

مسابقات معلولان بازی های آسیایی در شرایطی در هانگژو ادامه دارد که مردان و زنان ورزشکار ایرانی مدال درو می کنند باید منتظر افتخارات بیشتری از این قهرمانان بی ادعا باشید.

طلای پرستو

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: درخشش نمایندگان پارادوومیدانی ایران در روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، با کسب مدال طلا توسط پرستو حبیبی ادامه یافت.

حبیبی که آخرین ورزشکار شرکت‌کننده در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود، در همان پرتاب اول رکورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرمانی‌اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد. او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند. در این رقابت نمایندگان امارات و هند به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

قهرمانی مرادی در دوومیدانی

فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۲ صبح امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد.

در این رقابت مهرداد مرادی نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

او همچنین ۴ صدم ثانیه رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد. در رقابت امروز یک دونده ویتنامی خطا کرد و از دور مسابقه کنار رفت.

نقره و برنز در وزنه برداری

در روز نخست مسابقات پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی رقابت‌های دسته ۵۹ کیلوگرم در گروه A برگزار شد که در آن محسن بختیار و سیدیوسف یوسفی به رقابت با هفت حریف خود پرداختند و در پایان مدال‌های نقره و برنز را از آن ایران کردند.

در این رقابت محسن بختیار در حرکت اول وزنه ۱۸۴ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم نشد و پس از وزنه‌بردار چین به عنوان دوم و مدال نقره رسید. در حرکت سوم وزنه‌بردار چینی درخواست وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی داشت اما موفق به مهار آن نشد و اگر بختیار در حرکت سوم موفق بود مدال طلا را از آن خود می‌کرد.

بسکتبال با ویلچر

تیم بسکتبال با ویلچر بانوان ایران صبح امروز در چهارمین دیدار خود به مصاف کامبوج رفت.
ایران در بازی اول خود لائوس را برد و دو جدال برابر ژاپن و تایلند را واگذار کرد. بدون توجه به نتیجه بازی آخر که فردا برابر چین مدعی اصلی قهرمانی است، پیروزی در این مسابقه می‌توانست امضای سند صعود ایران به بازی رده بندی و شانس کسب مدال برنز باشد.

ایران با ترکیب پورآت، سعادت، امیری، کهسارپور و حبیبی بازی را آغاز کرد و در نهایت با نتیجه  ۴۷ بر ۴۲ این بازی رابرد تا به مدال امیدوار بماند.

پیروزی زهرا نعمتی در تیروکمان

در رقابت‌های تیروکمان پاراآسیایی هانگژو، کمانداران ایران در مرحله حذفی به مصاف رقبای خود رفتند.
 زهرا نعمتی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. اودر یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از تایلند رفت و با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. نعمتی روز جمعه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از هند می‌رود.

سمیه رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده اندونزی رفت و با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.