پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

استرداد ۷۲ هزار دلار درپی شکایت پرسپولیس از عضو سابق

در پی شکایت باشگاه پرسپولیس از نماینده خود جهت دریافت مطالبات باشگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا، حکم دادگاه قضایی کارکنان دولت و دادگاه تجدید نظر، به نفع پرسپولیس صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: سرپرست معاونت حقوقی باشگاه، اعلام شد؛ در پی شکایت باشگاه از ایشان با موضوع تصرف غیرقانونی و استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، منظور نمودن پاداش برای خود، تضییع اموال دولتی و اختلاس به میزان هفتاد و دو هزار و یکصد دلار، پرونده به دادگاه کیفری مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع گردید.

شکایت باشگاه پرسپولیس با این توضیح که ایشان به عنوان نماینده باشگاه و جهت دریافت مطالبات باشگاه به کشور مالزی سفر می‌کنند و در بازگشت از آن کشور، از استرداد و تحویل عین دلارهای امانی اخذ شده از AFC به باشگاه به بهانه داشتن مطالبات معوقه خودداری می‌نماید.

دادگاه پس از برگزاری جلسه رسیدگی و ارائه دفاعیات توسط این معاونت، طبق رأی دادگاه بدوی، اتهام وارده به ایشان را محرز و مسلم دانسته و نامبرده به تحمل سه سال حبس و انفصال دائم از کلیه مشاغل دولتی و همچنین استرداد مبلغ فوق به باشگاه پرسپولیس و دو برابر مبلغ یاد شده به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم می‌نماید.

این حکم پس از ابلاغ به طرف خواسته، مورد اعتراض قرار گرفته و به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع می‌شود و بعد از برگزاری جلسه رسیدگی با حضور و دفاعیات مناسب وکیل باشگاه نهایتا رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر تائید دادنامه بدوی در بخش رد مال مبلغ هفتاد و دو هزار و یکصد دلار به باشگاه پرسپولیس صادر شده که البته به لحاظ فقدان سابقه کیفری محکوم علیه و سوابق ورزشی نامبرده حبس موضوع حکم به هشت ماه تخفیف و ایضا کیفر انفصال دائم از خدمات دولتی به شش ماه کاهش و جزای نقدی نیز به پرداخت یک چهارم تقلیل یافته است.

رأی مذکور قطعی و در بخش رد مال به نفع باشگاه پرسپولیس صادر شده است.