پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گویی درباره حق رشد باشگاه ها

شرافت: بازیکن ملی نباید اخلاق را زیر پا بگذارد

در آستانه برگزاری احتمالی انتخابات ریاست فدراسیون والیبال بدیهی است که کارکنان این تشکیلات دست به عصا حرکت کنند تا در موقع رای گیری خلالی به وجود نیاید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: از قدیم گفته اند احتیاط شرط عقل است اما با اینکه ما بر حفظ حضور بخش خصوصی در والیبال تاکید همیشگی داشته ایم اما با این همه اعتقاد داریم که رعایت انصاف در امور اگر مبتنی بر قوانین باشد هیچ حرجی نخواهد بود.

اما مدیرعامل جوان باشگاه شهداب یزد در مصاحبه با ایسنا، از اینکه چنین قاعده ای رعایت نمی شود گلایه می کند و این همان شکوه ای است که مدیرعامل باشگاه هراز آمل درمود پوریا حسین خان زاده و... داشت.

 به اعتقاد ما بازیکن ملی آن هم جوان باید بیش از همه پایبند مقررات باشد و خود را تافته جدا بافته نداند.

به هر روی امیر شرافت در مورد عدم اعلام رسمی حکم کمیته انضباطی در مورد سه بازیکن این تیم که برای گذراندن دوران سربازی به پاس گرگان رفته‌اند، ‌گفت: کمیته انضباطی رای داد که قرارداد این سه بازیکن فریز شود و این یک سال سربازی‌شان جزو قراردادشان محاسبه نخواهد شد اما نمی‌دانم چرا برای ابلاغ حکم امروز و فردا می‌کنند و رای را از طریق سایت فدراسیون منتشر نمی‌کنند. شاید این بازیکنان نخواهند سال آینده به شهداب برگردند، اگر این ابلاغیه دستمان نباشد که نمی‌توانیم طبق گفته شفاهی مسئولان فدراسیون کاری انجام بدهیم.

وی همچنین با گلایه از قدرتی زن دریافت کننده تیم ملی که بدون گرفتن مجوز از این باشگاه جدا شده است گفت: قرار بود حق رشد۴۰ درصدی این بازیکن به شهداب پرداخت شود اما تا این لحظه عملی نشد، نصری هم مثل بقیه بازیکنانی که شهداب پرورش داده، در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است و زمانی که نقطه عطفش بود به پیکان رفت. سازمان لیگ و آقای داورزنی تایید کردند که بحث حق رشد را پیگیری می‌کنیم اما این مبلغ  پرداخت نشده است.

وی در این مورد ادامه داد: به هیچ وجه تماسی با مبین نصری گرفته نشده که به شهداب برگردد بلکه این بازیکن به طرق مختلف تماس گرفته که نمی‌تواند این مبلغ را بدهد و می‌خواهد به شهداب برگردد. ما هم موافق نبودیم چون بازیکنی که اخلاقیات و اصول را زیر پا بگذارد، دیگر جایی در باشگاه ما ندارد. هنوز هم کارت بازی برایش صادر نشده و روز گذشته باشگاه پیکان تعهد داده که این مبلغ را پرداخت می‌کند تا اجازه بازی دادند. باشگاه محترم و بزرگ پیکان چند بار دیگر هم با وجود داشتن قرارداد، به بازیکنان تیم ما پیشنهاد داده است.

شرافت در پایان گفت: هدف ما خدمت به والیبال است و فکر می‌کنم اینکه ۲۳ بازیکن را به تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دادیم، گویای موضوع است. نمی‌خواهیم تفاوتی قائل شوند اما حداقل به باشگاهی که کار بیشتری می‌کند، نمره بیشتری بدهند. شهداب کف‌پوش استاندارد آورد در حالی که تیم‌های دیگر این کار را انجام ندادند. امسال تمام کارهای ویدئوچک را انجام دادیم و وارد کردیم اما از آنجایی که می‌دانیم هیچ امتیازی برایمان ندارد، تصمیم گرفته‌ایم فعلا استفاده نکنیم. از طرف دیگر تابلوهای LED دور زمین را هم آورده‌ایم و اولین باشگاهی هستیم که بحث انتقال قرضی بازیکن را جا انداخت و در همین راستا سال گذشته ۱۱ و امسال ۷، ۸ بازیکن به دسته یک و لیگ برتری قرض داده‌ایم. امیدوارم کاری نکنند که اعضای هیات مدیره مجموعه دلسرد شوند.