پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

زور تراکتور به خمز نمی‌رسد!

باشگاه تراکتور از سرمربی اسپانیایی ناراضی است اما هنوز کار به اولتیماتوم نرسیده است.

شکست تیم تراکتور در خانه آن هم مقابل هواداران پرشور این تیم در بازی با شمس‌آذر یکی از عجیب‌ترین نتایج چند هفته اخیر لیگ برتر بود.

کمتر کسی فکر می‌کرد تراکتور در این بازی بازنده باشد. حتی بدبین‌ترین هواداران این تیم که شکست را برای تیم‌شان محتمل می‌دانستند هم، فکر نمی‌کردند تراکتور با سه گل بازی را واگذار کند. البته کامبک نصفه و نیمه این تیم می‌توانست تمام معادلات را به هم بریزد و حالا تیم برنده تراکتور باشد، اما زمان برای بازگشت آنها کافی نبود و درنهایت شاگردان خمز نتیجه را واگذار کرده و یک شکست سنگین را پذیرفتند. توقع می‌رفت این تیم با این همه ستاره عملکرد بهتری داشته باشد اما درحالی‌که آنها در آستانه پنجمین پیروزی پیاپی خود بودند، در تبریز شکست خوردند تا روند موفقیت‌هایشان همین‌جا متوقف شود.

این تراکتور شاید از جا برخاسته و سری در میان سرها در بیاورد اما بدون شک نمی‌تواند توقعات را برآورده کند. تیمی که خمز امسال روانه لیگ برتر کرد باگ‌های زیادی دارد و تقریبا می‌توان گفت؛ او زمان را برای برطرف کردن ایرادات تیمش از دست داده است.

با وجود ناکامی و عدم موفقیت تیم تراکتور اما سرمربی این تیم همچنان مرد محبوب سکوهاست. در روزی که هواداران تراکتور قبل از سوت پایان ناامیدانه ورزشگاه یادگار امام تبریز را ترک می‌کردند، عده‌ای روی سکوها حمایت خود را از سرمربی تیم‌شان نشان دادند. برخی از آنها تا آخرین لحظه روی سکوها ایستاده و حتی پس از سوت پایان بازی و قبول شکست، باز هم از خمز حمایت کردند تا مبادا باشگاه به سرش بزند و با این مربی وارد چالش شود.

این اما تنها مانع مسئولان باشگاه تراکتور برای برکناری خمز نیست. در واقع هنوز دو سال دیگر از قرارداد این مربی با تراکتور باقی مانده است و به همین دلیل در صورت برکناری وی ضرر مالی زیادی متوجه باشگاه تراکتور خواهد شد. شاید خیلی‌ها فکر کنند که تراکتور برنامه‌ای برای برکناری این مربی ندارد اما واقعیت این است که جو این باشگاه به نفع سرمربی مغرور و یک‌دنده تراکتوری‌ها نیست. برخی در باشگاه به ارنج او هم خرده گرفته و تفکراتش را آشفته می‌دانند. این شایعات وقتی قوت گرفت که خمز نیز ناامیدانه در کنفرانس خبری مدعی شد نمی‌داند آیا ارزش دارد اینجا بماند و کار کند؟ البته تراکتوری‌ها هم هنوز به آن مرحله نرسیدند که بخواهند به خمز اولتیماتوم داده و برایش فرصت تعیین کنند.

گزارش: نیلوفر مژدهی