پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
عربستانی ها بالاتر از پرسپولیس در لیگ قهرمانان

النصر به لطف رونالدو ماندگار شد

کریستیانو رونالدو با دو گل دیدنی و پاس گل های دلپذیر لیگ قهرمانان آسیا را روشن کرد تا النصر در دیداری هیجان انگیز با نتیجه 4-3 الدحیل را شکست دهد.

به دلیل هیجان و کیفیتی که در ریاض نمایش داده می شد، نمایش رونالدو قانع کننده بود. همچنین این عملکرد باعث شد که النصر سه امتیاز از سه بازی را به دست آورد تا بالاتر از پرسپولیس ایران در صدر گروه E و در مسیر صعود به مرحله حذفی باقی بماند.

تیم میزبان به سرعت از فاز دفاعی خارج شد و اندرسون تالیسکا در دقیقه سوم از سمت راست به داخل دروازه رفت و یک شوت درست از بالای دروازه شلیک کرد. در آن زمان اصلاً تعجب آور نبود که تالیسکا پس از 25 دقیقه از موقعیتی مشابه دروازه را پیدا کرد اما انگار یک قطعه از جادوی رونالدو در ترکیب وجود داشت.

عبدالله الخیبری ستاره سابق رئال مادرید را در لبه محوطه پیدا کرد که پس از آن، در حالی که پشت به دروازه بود، با یک ضربه پاشنه پشتی لذت بخش از روبن سمدو، هموطن پرتغالی و به سمت راست در امتداد خط 18 قدم برای تالیسکا، که هنوز کمی کار داشت، ایجاد کرد.

با ادامه این نیمه، الدحیل شروع به سوال پرسیدن کرد و کمی قبل از وقت استراحت، المعز علی ضربه خود را توسط نواف العقیدی مهار کرد و سپس مایکل اولونگا با ضربه سر از دروازه خارج شد.

در نیمه اول، رونالدو تقریباً یک پاس گل بد را ثبت کرد. او از یک موقعیت ثابت در خارج از محوطه، توپ را از روی دفاع به سادیو مانه برد که ضربه سر او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در اوایل نیمه دوم، الدحیل با برخورد فیلیپه کوتینیو به تیرک دروازه، تهدید هجومی خود را نشان داد، اما پس از دقیقه 56، میزبان برتری خود را افزایش داد. رونالدو تقریباً در انتهای یک سانتر از سمت راست قرار گرفت اما مانه در تیرک دروازه بود تا خانه را شلیک کند.

و پنج دقیقه بعد، رونالدو گل خود را به ثمر رساند و این گل ویژه بود. او در خارج از لبه سمت راست محوطه جریمه توپ را از سلطان الغنام گرفت و سپس یک شوت غیرقابل مهار با پای چپ زد که به گوشه سمت راست بالای دروازه دحیل پرواز کرد و نتیجه 3 بر صفر به ثبت رسید.

به نظر می رسید که سه امتیاز تمام شده و غبارآلود شده است، اما بعد همه چیز شروع به خراب شدن کرد. در عرض دو دقیقه، اسماعیل محمد راهی خانه شد تا بازیکنان نیمه نهایی فصل گذشته را کمی امیدوار کند. سپس چهار دقیقه پس از آن، شوت انحرافی المعز علی یک بار دیگر العقیدی را مغلوب کرد و در ادامه النصر با از دست دادن دو امتیاز مواجه شد.

در حالی که 9 دقیقه از بازی باقی مانده بود، رونالدو یک بار دیگر مداخله کرد و یک گل دیگر به یادگار گذاشت. یک سانتر شناور از الغنام، مهاجم را در فضا پیدا کرد و او فقط در سمت چپ محوطه منتظر بود تا یک شوت آرام به دروازه بان بزند. برای اولین بار نبود که طرفداران نام او را سر دادند و قهرمان آنها با لبخند و حرکات دست به آن شعارها پاسخ دادند. این نمایش زیبا حتی جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، را تحت تأثیر قرار داد.

این بار، النصر برای حفظ رکورد عالی خود در آسیا ماندگار شد، اما بخش زیادی از آن به لطف کریستیانو رونالدو است.

منبع: عرب نیوز

برگردان: هستی رفیعی