چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
NBA درانتظار درخشش بازیکنان جوان

جوکیچ؛ رباتی که حواسش پرت نمی شود

دنور ناگتس پرچم قهرمانی خود را سه شنبه شب به اهتزاز درآورد، سپس با پیروزی 119-107 که با تریپل دابل نیکولا جوکیچ تقویت شد، پتک را بر روی لس آنجلس لیکرز زد.

جوکیچ در اولین فصل NBA 29 امتیاز، 13 ریباند و 11 پاس منجر به گل به دست آورد. جمال موری 21 امتیاز، کنتاویوس کالدول پوپ 20، آرون گوردون 15 و مایکل پورتر جونیور 12 امتیاز به دست آوردند.

همه بازیکنان شروع لس‌آنجلس نیز امتیازات دو رقمی به ثمر رساندند، با هدایت لبرون جیمز 21 امتیاز در 29 دقیقه  زمان بازی او در شروع فصل بیست و یکم زیر نظر گرفته می‌شود.

تورین پرینس اولین بازی خود برای لیکرز، پنجمین تیم او در 9 فصل، 18 امتیاز، آنتونی دیویس 17 امتیاز، آستین ریوز 14 و دآنجلو راسل 11 امتیاز کسب کردند.

لیکرز در اوایل 18 امتیاز عقب افتاد اما در نیمه دوم این کسری را به 63-54 کاهش داد و از یک روند 13-0 در کوارترهای سوم و چهارم استفاده کرد تا 87-84 را به پایان برساند تا اینکه آرون گوردون با یک پرتاب 3 امتیازی را متوقف کرد.

پس از اینکه جیمز در فاصله 103-96 لس آنجلس را در حالی که کمی بیش از 5 دقیقه باقی مانده بود، به دست آورد، ناگتس اعلام تایم اوت کرد و با یک حرکت 10-3 با پرتاب 3 امتیازی موری و پورتر از آن خارج شد تا لیکرز را دور کند.

ناگتس در پلی آف 16-4 پیش رفت از جمله رفت و برگشت لیکرز  و کار را با بستن میامی در پنج بازی به پایان رساند تا تابستانی پر از جشن را از مرکز شهر هذیان آور دنور تا زادگاه جوکیچ در سومبور صربستان آغاز کنند.

این گرافیک لبرون جیمز، استفن کری، کوین دورانت و جیسون تیتوم را نشان می‌دهد آخرین انتخاب عجیب با توجه به اینکه سلتیکس تا چهارشنبه شب بازی نمی‌کند. چارلز بارکلی، مجری برنامه TNT Inside the NBA، از ناگتس و طرفداران آنها به دلیل حذف عذرخواهی کرد.

با این اوصاف، بارکلی در یک مصاحبه قبل از بازی اظهار داشت که فکر می‌کند ناگتس زمان سختی برای تکرار خواهد داشت.

بارکلی در مورد مهاجم کوچک ابتدایی که پس از قهرمانی دنور قراردادی دو ساله به ارزش 45 میلیون دلار با ایندیانا پیسرز امضا کرد، گفت: فکر می کنم آنها در ترکیب هستند. من طرفدار بزرگ بروس براون هستم. آنها باید جایگزین او شوند و بچه های جوان باید بیایند، و آنها باید با شکار شدن سازگار شوند.

بارکلی خاطرنشان کرد که لیکرز، سانز، باکس و سلتیکس همگی در فصل خارج از فصل بسیار بهتر شدند. اما او اضافه کرد که جوکیچ می تواند تساوی دهنده عالی باشد وی افزود: مزیتی که آنها به دست آوردند این است که بهترین بازیکن آنها یک ربات است. او گرفتار حواس پرتی های غیردرسی نخواهد شد!

گزارش: مهدی جمشیدیان