پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
استقلال یا پرسپولیس؟

هر کدام بدهی اش را پرداخت کند

به نظر می‌رسد مشکل میزبانی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بیش از آنکه به زیرساخت‌های این استادیوم مربوط باشد به بدهی این دو باشگاه به سازمان توسعه و تجهیز مربوط است.

 فدراسیون فوتبال چندی پیش از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواست برای برگزاری بازی‌های خانگی خود در ورزشگاهی غیر از آزادی تصمیم گیری کنند. در این راستا نیز باشگاه پرسپولیس بعد از بررسی شرایط مختلف و مشورت با کادر فنی‌اش ابتدا تصمیم گرفت ورزشگاه شهید کاظمی را برای میزبانی از حریفان معرفی کند اما نتوانست از سازمان لیگ و شورای تامین استان تهران مجوز میزبانی در این ورزشگاه را بگیرد.

 از این‌رو یحیی و شاگردانش تاکید کردند در همان ورزشگاه آزادی به استقبال حریفان خود بروند. اما مشکل اینجاست باشگاه پرسپولیس و استقلال و همچنین فدراسیون فوتبال بدهی سنگینی به ورزشگاه آزادی و البته شرکت توسعه و تجهیز دارند. به این خاطر این شرکت در حال حاضر با تاکید بر اینکه سرخابی‌ها به فکر میزبانی از رقبای خود در ورزشگاه دیگری در تهران باشند به نوعی آنها و فدراسیون را تحت فشار گذاشته تا مطالبات خود را پرداخت کنند.

اتفاقی که اگر رخ دهد هر دو تیم بدون مشکل همچنان در همین ورزشگاه میزبانی خواهند کرد. هر‌چند شرایط مالی سرخابی‌ها آنقدر خراب است که فعلا پولی برای پرداخت بخشی از بدهی سنگین خود به شرکت توسعه و تجهیز ندارند.

گزارش: نیلوفر مژدهی