چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
فوتبال ایران مریض و استقلال بیمار

روشن: خطیر مجوز اخراج نکونام را گرفته بود

حسن روشن همواره به روشنی و با صراحت سخن می گوید و امروز نیز با صراحت لهجه در گفت و گو با برنامه ورزشگاه تلویزیون از استقلال و تیم ملی گفت.

اسطوره فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران مریض است و استقلال نیز به تبعه این ورزش بیمار است و دهه ها مشکل دارد. جواد نکونام و بازیکنان با جان و دل تلاش می کنند تاجایی که هفت بازیکن این تیم حاضر شدند دستمزد خود را کاهش بدهند تا بازیکن مانند بلانکو به تیم بیاید و استقلال را یاری دهد، این یک ویژگی ممتاز به بازیکنان استقلال است که بدون حسادت و خودخواهی حاضر شدند کمک کنند تا کمبود های تیم برطرف شود.

روشن افزود: استقلال البته برای قهرمانی بسته نشد اگرچه روز به روز بهتر می شود این باشگاه بیش از همه از ضعف مدیریت رنج می برد، مدیری که به من گفته بود مجوز اخراج جواد نکونام را گرفته است، نکونام شخصیتی ملی دارد و بازی های وی را در این باشگاه و تیم ملی هرگز از یاد نمی بریم.

روشن اضافه کرد: متاسفانه آقای خطیر به جای جذب منابع مالی به فکر برکناری اعضای هیات مدیره بود درصورتی که این امر در حیطه ی وظایف مسئولیت های وی نبود. البته من برخی از اعضای هیات مدیره را نمی شناسم، رئیس هیات مدیره و دیگر اعضای آن باید شخصیتی داشته باشند که بالاتر از همه بتوانند منابع مالی لازمه را تدارک ببینند.

در این برنامه مجری تلویزیون از ماجرای 60 هزار دلار مورد اختلاف در باشگاه نیز سخن گفت: که از سوی باشگاه الوصل دبی به استقلال برگشت داده شد اما در حساب استقلال واریز نشد.

روشن در پاسخ به اختلاف نظر وی با خطیر، مدیرعامل باشگاه درباره سرپرستی سامره نیز گفت: اگر امروز فوتبال ما پشتوانه ندارد یکی از دلایل آن حضور امثال سامره در باشگاه های مختلف است و شرط من برای همکاری در سمت مدیر سازمان تیم های فوتبال استقلال نبودن سامره کنار تیم بود. آقای خطیر گفت ایشان بهترین دوست من بود گفتم ایشان را بگذارید قایم مقام باشگاه اما در امور فنی دخیل نباشد، بعد از اینکه پافشاری من را دید آقای خطیر گفت: سامره را آقای کریمی آورده است.

روشن ادامه داد: یک باشگاه برای اینکه سامان بگیرد ابتدا باید مدیران قوی داشته باشد و این مسئله درباره باشگاه استقلال نیز صدق می کند. خوشبختانه در مملکت ما منابع مالی و حامی تیم های ورزشی کم نیستند اما افرادی که بضاعت یاری رساندن در داخل و خارج را دارند می گویند باید بدانیم با چه کسی طرف هستیم آیا این پشتوانه ها خطیر را می شناسند؟

حسن روشن که تلاش کرد وارد ریز مسایل مدیریتی و عدم پذیرش سامره شود، درباره تیم ملی فوتبال نیز گفت: در تاریخ فوتبال ایران هیچ کس به اندازه امیر قلعه نویی حمایت نشده است. این حمایت ها برای او و تیم ملی پیام و پیامد دارد، ما در گذشته مربیان خوبی مانند اوفارل و رایکوف را داشتیم که هم تیم ملی را به درستی اداره کرده اند و هم بازیکن ساختند و رفتند امیدوارم که آقای امیر قلعه نویی نیز بتواند چنین تاثیر گذاری داشته باشد.

گزارش: ج - دوستدار