چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور

یک ماراتن و دیگر هیچ

تنها مسابقه پنج گیم هفته را دو تیم جوان شده ی سایپا و پیکان تهران برگزار کرده اند.

مسابقه ای که در آن نمایش جوان ها دلپذیر بود در تیم سایپا امیرمحمد گلزاده و ارشیا بهنژاد و در تیم پیکان سعید رنجبر و مبین نصری جلوگر بودند اما یار تعویضی پیمان اکبری علی تقی نژاد در پست پاسوری تاثیرگذاری خاصی داشت و موجبات برد پیکانی ها را فراهم ساخت.

شهداب در سالن تزئین شده ی اختصاصی خود سه بر یک پاس گرگان را شکست داد. پاسی ها به دلیل گرفتن چند یار شهدابی ها که مشمول خدمت بوده اند مانند پارسال سوء تفاهم هایی را به وجود آورده است اما حاصل کار پیروزی شهدابی ها بود جایی که رضا عابدین تعویض طلایی تندروان شد و به اتفاق سینا نیک پور که پدیده جدید شهدابی ها است برنده میدان شدند.

چادرملو در سه ست گیتی پسند را شکست داد، اصفهانی ها از نداشتن بازیکن تخصصی در پست قطر پاسور رنج بردند اما چادرملو که به حمزه زرینی استراحت داده بود با زدن سرویس های خوب برنده میدان شدند. در تیم اردکان مجتبی قلی زاده بازی تاثیرگذاری ارائه داد.

دیدار دو تیم ایفاسرام اردکان و طبیعت در اسلامشهر با سه امتیاز اردکانی ها همراه شد. این تیم که به زودی یک بازیکن پاکستانی را به خدمت می گیرد روی پاس های فرزاد ملابهرامی کولاک کرد، علی حق پرست و امیر سرلک دو جوان ممتاز اردکان بودند.

تیم طبیعت در نخستین سال حضور خود از آسیب دیدگی بازیکن پشت خط زن خود لطمه دید. قدرتی زن های این تیم باید با قدرت بیشتر توپ بزنند.

هورسان رامسر، شهرداری گنبد را سه بر یک شکست داد. رافع طبری (لیبرو)، آرمین قلیچ نیازی و به ویژه جابر اسماعیل پور برای تیم هورسان درخشش چشمگیری داشتند.

فولاد سیرجان ایرانیان در ارومیه یک ست داد اما برنده میدان شد، در تیم فولاد سید موسوی و عارف مرادی که در قطر پاسور سیرجانی ها پر ثمر نشان می دهد به اتفاق پوریا حسین خان زاده مثلث پیروزی ساز بودند و سرانجام در مشهد تیم نیان الکتریک سه بر یک بر مس رفسنجان غلبه کرد.

در تیم مشهد یوسف کاظمی بهترین مدافع نوجوانان جهان و علی حاجی محمدی سرعتی زن های بی مهار بودند، امیر پژومان و پوریا یلی نیز عملکردی تحسین برانگیز داشتند.

بهترین های هفته

بازیکن هفته: فرزاد ملا بهرامی (ایفاسرام)

مربی هفته: علیرضا طلوع کیان و حامد صمدی

پدیده هفته: سینا نیک پور (شهداب یزد) – علی حاج محمدی (نیان الکترونیک)

چهره هفته: سعید رنجبر (پیکان) – رضا عابدین (شهداب یزد)

داور هفته: داور اول میثم پارسه و محمد عشق دوست – داور دوم سجاد باباجان زاده

زبدگان هفته: امیر پژومان (نیان الکترونیک) – مبین نصری (پیکان) – جابر اسماعیل پور (هورسان رامسر) – مهدی شاهعلی (ایفاسرام اردکان) – علی حق پرست (ایفاسرام اردکان) – امیر کرمی (چادرملو) – مهدی مهدوی (شهداب یزد) – عارف مرادی (فولاد سیرجان ایرانیان) – علی یوسف پور (چادرملو) – آرمین قلیچ نیازی (هورسان رامسر) – محمدرضا موذن (پیکان) – امیر محمد گلزاده (سایپا)

تابلوی نتایج دیدار های هفته دوم:

 طبیعت 1️⃣ – ایفاسرام اردکان 3️⃣

ست اول: 20 بر 25

ست دوم: 27 بر 29

ست سوم: 26 بر 24

ست چهارم: 23 بر 25

 هورسان رامسر 3️⃣– شهرداری گنبد 1️⃣

ست اول: 24 بر 26

ست دوم: 25 بر 17

ست سوم: 26 بر 24

ست چهارم: 25 بر 23

 نیان الکترونیک خراسان 3️⃣ – مس رفسنجان 1️⃣

ست اول: 21 بر 25

ست دوم: 25 بر 21

ست سوم: 25 بر 22

ست چهارم: 25 بر 18

 شهرداری ارومیه 1️⃣ – فولاد سیرجان 3️⃣

ست اول: 16 بر 25

ست دوم: 21 بر 25

ست سوم: 25 بر 20

ست چهارم: 18 بر 25

 شهداب یزد 3️⃣ – پاس گرگان 1️⃣

ست اول: 15 بر 25

ست دوم: 25 بر 21

ست سوم: 25 بر 23

ست چهارم: 25 بر 19

 چادرملو اردکان 3️⃣ – گیتی پسند اصفهان 0️⃣

ست اول: 25 بر 23

ست دوم: 25 بر 19

ست سوم: 25 بر 17

پیکان تهران 3️⃣– سایپا تهران 2️⃣

ست اول: 25 بر 20

ست دوم: 20 بر 25

ست سوم: 25 بر 22

ست چهارم: 23 بر 25

ست پنجم: 15 بر 7

نویسنده: جمشید حمیدی