چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
بازی های پاراآسیایی هانگژو

طلا های پرشمار و یک ابهام

بازی های پاراآسیایی هم به روز های حساس پایانی نزدیک شد و در شرایطی که ورزشکاران زحمتکش و قانع ما موفقیت های چشمگیری را رقم زده اند بحث بینا بودن یک ورزشکار از بین معلولان نابینا جای بحث بسیاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: اینکه بنگاه های خبری که با هزینه پارالمپیک به هانگژو رفته اند از کنار قضیه بی تفاوت عبور کرده اند عمری متداول است اما از آنجایی که آبرو و اعتبار ورزش کشور در میان است انتظار داریم که در این زمینه شفاف سازی به عمل آید.

طلای ارزشمند نعمتی

دیدار فینال مسابقات پاراتیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در بخش ریکرو، امروز جمعه بین زهرا نعمتی و حریف چینی در سایت تیراندازی مجموع ورزشی فویانگ برگزار شد.

در این دیدار مهیج که حریف چینی از حمایت تماشاگران برخوردار بود، نعمتی توانست مدال طلا را از چنگ رقیب دربیاورد و با پیروزی ۲۶ بر ۲۵ به مدال طلا دست پیدا کند. نعمتی در شرایطی گام در دیدار فینال گذاشت که در مسابقه نیمه نهایی به راحتی حریفی از هند را شکست داده بود.

برنز تنیسور ها

با برگزاری رقابت‌های روز دوم مسابقات دوبل پاراتنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، نمایندگان ایران به مدال برنز دست پیدا کردند.

حسن جانفشان و مهدی رضاپور امروز در نیمه نهایی رقابت‌های دوبل و در کلاس MD۴ مرحله نیمه نهایی در سه ست متوالی( ۱۱ بر ۹، ۱۱ بر ۲ و ۱۱ بر ۶) نتیجه را به تایلند واگذار کردند. جانفشان پیش از نیز در بخش انفرادی کلاس ۲ این بازی‌ها موفق به کسب مدال برنز شده بود.

صید نشان زرین تیراندازی با کمان

دیدار فینال رقابت های تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی در بخش کامپوند امروز جمعه در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن علی سینا منشازاده به مصاف حریفی از هند رفت.

در پایان این مسابقه که مثل دو دیدار گذشته این ملی پوش ایران بسیار نزدیک و مهیج دنبال شد، کار دو ورزشکار پس از تساوی در رقم ۱۴۴ به تیر طلایی کشیده شد که طی آن منشازاده از حریفش بهتر عمل کرد و با زدن تیر ۱۰ امتیازی برنده این مسابقه شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

شکست بسکتبال با ویلچر مقابل ژاپن

تیم ملی مردان بسکتبال با ویلچر ایران که در نیمه نهایی جدالی نزدیک و پایاپای را به ژاپن واگذار کرد تا در عین شایستگی از حضور در فینال باز بماند، صبح امروز در دیدار رده‌بندی برابر چین میزبان صف آرایی کرد.

این مسابقه در پایان با نتیجه ۷۹-۳۵ به پایان رسید تا ایران مثل دور مقدماتی یک بار دیگر با اقتدار میزبان را مغلوب کند. در دور مقدماتی تیم کشورمان چین را با نتیجه ۷۲-۴۲ شکست داده بود. با این نتیجه تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران به عنوان سوم و مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رسید.

طلای غریب شاهی

در روز پنجم از چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو و در رقابت های پاراوزنه برداری، در وزن ۱۰۷ کیلوگرم علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند که سهم این ۲ وزنه بردار کشورمان یک مدال طلا برای غریب شاهی همراه با رکورد شکنی و یک مدال برنز برای رضی بود.

غریب شاهی موفق شد در اولین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم، وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند در حرکت سوم غریب شاهی وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را درخواست داد و موفق به مهار آن شد تا به مدال طلا برسد و رکورد بازی های پاراآسیایی را بشکند.

همچنین سامان رضی نیز وزنه ۲۲۰ را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۲۵ را ثبت کرد. رضی در حرکت سوم وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

رقابت دیدنی بندری با کومار

بُندری با پرتابی به میزان ۲۸ متر و ۲۸ سانتیمتر به مدال طلا دست پیدا کرد. "پرادیپ کومار" از هند با پرتاب ۲۵ متر و ۹۴ سانتیمتر نقره گرفت و مدال برنز به "آبیشک چامولی" از هند با پرتاب ۲۵/۰۴ رسید.

این دومین مدال طلای کاروان ایران در روز جمعه به حساب می آید. پیش از این سامان پاکباز در پرتاب وزنه به مدال طلا دست یافته بود. در این ماده هفت ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند. رقابت های دو و میدانی در ورزشگاه هوانگلونگ در حال برگزاری است.