چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
فوتبال باشگاهی و لزوم رعایت مسائل اخلاقی؛

تقبیح اقدامات کنعانی و تمجید از تصمیم یحیی

در چند روز گذشته طیف گسترده ای از مربیان، بازیکنان، کارشناسان و اهالی رسانه مجموعه اقدامات کنعانی زادگان را تقبیح کردند، اما کار ارزشمند گل محمدی و تاکید بر مسائل اخلاقی و انضباطی کمتر مورد توجه قرار گرفت.

مصاحبه هفته گذشته کنعانی در مورد خودروی لاکچری و ارزش صد میلیاردی اش بازتاب وسیعی در عرصه ورزش و رسانه داشت.

اصولا اینگونه حرف زدن ها سودی عاید فوتبال ما نخواهد کرد و در برهه کنونی پرسپولیس را به حاشیه خواهد برد!

بارها تاکید شده است بازیکنان حرفه ای باید مدیر برنامه مجرب داشته باشند. متاسفانه این نفرات صرفا در فصل نقل و انتقالات وارد گود می شوند و از جا به جایی بازیکنان به منافع مادی می رسند.

مدیر برنامه ها در کوران مسابقات هم باید کنار بازیکنان باشند و باید و نبایدها را به آنها گوشزد کنند. کنعانی تاوان اقدامات خود را در جام جهانی داد و با تصمیم کی روش نیمکت نشین شد.

او در دیدار با استقلال تاجیکستان با سروش رفیعی کلنجار رفت و در مقابل دیدگان تماشاگران و بیننده های تلویزیونی تیمش را به حاشیه برد.

اگر چه تقبیح اقدامات کنعانی و سروش را لازم می دانیم، اما نباید کار شجاعانه گل محمدی از نظرها پنهان بماند. یحیی در بازی مهم تیمش اولویت را به مسائل اخلاقی و انضباطی داد و هر دو بازیکن را بیرون کشید.

این در حالی بود که یحیی به دلیل آسیب دیدگی چند بازیکن کلیدی اش با محدودیت جدی در نیمکت ذخیره ها مواجه بود.

در این گیر و دار لازم است مدیران باشگاه ها و سرپرستان و مربیان به موضوع  تشویق و تنبیه اهمیت داده و همانطور که پیگیر پاداش ها هستند، برای خاطیان هم جرایم سنگینی در نظر بگیرند.

نویسنده: احمد میرزاییان