پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دو اظهار نظر متفاوت؛

استقلال و آرمان هایش

استقلال برای رسیدن به اهداف و آرمان‌هایش نیاز جدی به آرامش، تمرین و ممارست و هدایت اصولی دارد.در این مسیر پرفراز و نشیب نکونام بیش از همه باید به امور فنی و آرامش درونی توجه کند.

با پایان یافتن دیدار استقلال و آلومینیوم شاهد دو نظریه متفاوت از سوی دو مسئول بودیم.

مدیر تیم اراکی به صراحت معتقد بود که حریفان استقلال و پرسپولیس در آزادی محکوم به باخت هستند، زیرا تمام شرایط و معادلات به سود این دو تیم رقم‌می خورد. ظاهرا نظر تیم‌ مهمان به شرایط داوری بوده است.

کارشناسان داوری متفق القول اخراج مرادمند و دادن کارت به بازیکنان دو تیم را صحیح می دانستند.

معلوم نشد داور چرا توپی را که آرمان سهرابیان با دست و به صورت آبشاری زد اخطار نداد!

در پی خطایی که مرادمند روی تبریزی انجام داد، بازیکنان هر دو تیم با پرخاشگری و زد و خورد شدید زمین مسابقه رابا ورزش‌های رزمی اشتباه گرفتند و شرایط بدی ایجاد کردند.

اخراج مرادمند هم به دنبال کرکری او با تبریزی مهاجم حریف حاصل شد و استقلال را‌ بدجوری در تنگنا قرار داد. این خطاها و اخراج های بی مورد بارها تیم‌های ما را در مسابقات رسمی با خسارت های فراوانی رو به رو کرده است.

حتما هواداران فوتبال به یاد دارند که تبم امید ما در مرحله مقدماتی المپیک با امتیاز مشابه و تنها به دلیل کارت زرد بیشتر از گردونه مسابقات حذف شد!

در همین زد و خورد مرادمند با تبریزی بازیکنان حریف به جای ایجاد آرامش آتش بیار معرکه شدند و سه بازیکن دیگر از جمله حسینی کاپیتان و دروازه بان استقلال کارت زرد گرفتند.

نکته جالب این مسابقه، اظهارات جواد نکونام بود. او که تیمش از داوری منتفع شده بود، تهاجم به قاضیان را تداوم بخشید و تصمیمات داور را به زیان استقلال قلمداد کرد!

متاسفانه یکی از دلایل ایجاد جنجال در مسابقات و افزایش مناقشه ها در فوتبال نوع اظهارات و ‌مصاحبه های مربیان و بازیکنان ما است. این نظرهای متفاوت به ویژه قبل از مسابقات  باعث تنش در میان هواداران در سکوها می شود و دامنه آن به رسانه ها کشیده می شود.

همه باور داریم که شرایط پرسپولیس و استقلال روبراه نیست. این دو تیم مشکلاتی دائمی دارند.

بحران های مالی و مضیقه های مدیریتی برای هواداران و در صدر آن برای کادر فنی دو تیم ملال آور شده است. مربیان دو تیم لازم است با هدایت درست و اظهارات متین از افزایش تنش جلوگیری کنند.

استعفا و قهر گل محمدی و حرف های او در باره نداشتن قرارداد و الزام پرسپولیس برای بازی در آزادی طبعا اساس کار را مختل می کند.

روابط عمومی آنها هم به دلایلی متفاوت به قراردادهای استقلال ایراد گرفته و توپ را در زمین دیگری انداخته است و...

واکنش نکونام به این اظهارات هم دیدنی است و بازی تیمش را در آزادی شرطی لازم و حتمی می داند و... اعتقاد داریم کادر فنی و مدیران این دوباشگاه باید از منازعات و تبادل بیانیه اجتناب کنند.

فضای فوتبالی و محدودیت های ما دارای ایراد و اشکالات فراوانی است. لذا همگان وظیفه داریم از افزایش مناقشه و جنجال جلوگیری کنیم و آرامش را در سکوها و در ورزشگاهها برقرار کنیم.

نویسنده: احمد میرزاییان