پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با دروازه بان سابق تیم ملی و استقلال

رشیدی: تیم ملی به خون تازه ای نیاز دارد

مشکلات دو سه سال اخیر باشگاه استقلال روی هم انباشته شد از پاداش مربیان و بازیکنان گرفته تا جذب بازیکنان جدید همه و همه دست سرمربی تیم را بسته است.

منصور رشیدی، دروازه بان سابق تیم ملی و استقلال با بیان مطلب فوق به البرز ورزشی افزود: با این همه نکونام در چند بازی اخیر خوب عملکرده است اما هنوز کمبود هایی در خط دفاعی دارد و برای تهاجمی شدن یک فوروارد شش دانگ نیاز است.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به از خودگذشتگی بازیکنان استقلال برای کاهش سقف قرارداد و آوردن بازیکن آرژانتینی اضافه کرد: که این یک وجه مثبت برای باشگاه استقلال است، بازیکنان با این اقدام معرفت به خرج دادند و مدیر باشگاه باید از شرایط به وجود آمده برای ارتقای کار استفاده کند.

دروازه بان سابق تیم ملی درباره وضعیت حسین حسینی درون دروازه استقلال گفت: وی به دلیل حضور در بازی های هانگژو از آمادگی خوبی برخورددار است و باید از نظر روحی روانی تقویت شود تا با قدرت بیشتری از دروازه استقلال محافظت کند.

منصور رشیدی که در سال 1973 میلادی در بایر مونیخ آلمان بازی کرد و توسط دتمارکرامر، مربی سرشناس آلمانی به تیم دوویس بورگ معرفی شده بود و با یادآوری خاطرات آن دوران افزود: که متاسفانه فدراسیون فوتبال وقت به من رضایتنامه نداد تا در بوندسلیگا بخت آزمایی کند.

کارشناس فوتبال با گلایه از اینکه در 40 سال اخیر فقط یکبار باشگاه استقلال به او زنگ زده بود افزود: آقایان سرشان گرم است و کاری به ما ندارند ولی استقلال بخشی از زندگی امثال ما پیشکسوتان است. من استقلال را خانه دوم خود می دانم اما...

وی درباره اردو های تدارکاتی تیم ملی در کشور اردن گفت: محک بدی نبود اما فراموش نکنیم که تیم های ژاپن و کره جنوبی با تیم های بزرگ دنیا بازی می کنند و ما فکر نکنیم که دیدار با قطر و عمان می تواند فشار لازمه را به تیم ملی وارد کند به خصوص سن اکثر بازیکنان بالا رفته است و تیم ما به خانه تکانی احتیاج دارد، آقای قلعه نویی البته بازیکنان جوانی را به میدان آورده است که امیدواریم جواب بدهند، هافبک 30 ساله یا خط دفاع بالای سن متداول نمی تواند بار تیم ملی را به دوش بکشد.

منصور رشیدی در پاسخ به پرسش ما که چرا فوتبال ما با کمبود دروازه بان مواجهه است گفت: در زمان مربیگری رایکوف و اوفارل ما چندین دروازه بان هم تراز داشتیم مثل مهدی عسکرخانی، حسین راغفر، مهدی قفل ساز و پیشگام تر از ما فرامرز ظلی، عزیز اصلی و بنده و زنده یاد ناصر حجازی حضور داشتیم رقابت بین بازیکنان و نظارت مربیان خارجی باعث شده بود که ما همواره دروازه بانان آماده ای را در اختیار داشته باشیم.

گفت و گو: عباس اسماعیلی