چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
باشگاه هایی که ادعای فرهنگی دارند؛

لزوم تغییرات اساسی در مدیریت سرخابی ها

باشگاه هایی که نام فرهنگی ورزشی را یدک‌ می کشند، چرا در بزنگاه ها به بی بیراهه رفته و بی مبالاتی را به اوج می رسانند!

اظهارات سرپرست باشگاه استقلال درباره سوال همکار رسانه پیرامون حوادث غزه تاسف بار است و از فقدان یک دیدگاه فرهنگی در فوتبال حکایت دارد.

این روزها که ستارگان ورزش، هنرمندان و قاطبه فرهیختگان کشور و طیف وسیعی از ستارگان فوتبال جهان از ظلمی که به مردم مسلمان غزه از سوی رژیم اشعالگر ‌قدس وارد می شود اعلام انزجار می کنند، این واکنش ها و بی تفاوتی محض مسئولان باشگاههایی که زیر نظر وزارت ورزش هستند، حقیقتا محل ایراد و اشکال اساسی است.

جالب اینکه ریاست هیات مدیره باشگاه در اختیار فرد جانبازی است که دارای دیدگاه فرهنگی و اسلامی است.

مهدی افضلی دو سال پیش از سوی آجورلو به بهانه داشتن تفکرات و دیدگاه‌های فرهنگی در هیات مدیره به وزارت ورزش پیشنهاد شد، اما در میدان عمل همگان در صدد بهره برداری شخصی از این حضور بودند.

افضلی اخیرا به عنوان  رئیس هیات مدیره استقلال انتخاب شده و وظیفه ای سخت به او محول شده است.

به دلیل قرابت و نسبت فامیلی که با ایشان دارم ، از همان ابتدا با ورود این نیروی ارزشی و فرهنگی به فوتبال  مخالف بودم و بارها این تذکر مشفقانه و مصلحانه را به وی یاد آور شدم.

واکنش سرپرست باشگاه بیانگر بی تفاوتی آنها در مواجهه با رفتارهای انسانی است. ورزشی که همواره از بازی جوانمردانه حمایت و پشتیبانی می کند، ‌چرا کشتار بی رحمانه کودکان و سالخوردگان در غزه را یک رفتار سیاسی قلمداد می کند؟ راستی این آقایان به کجا می روند؟

همکاری آزاده می گفت: ما با جان و مال از سرزمین مان دفاع کردیم و رنج اسارت را به جان خریدیم، اما اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور عزیزمان در تصرف دشمن قرار گیرد. این آقایان چرا در برابر این اشغالگری و نسل کشی مردم غزه  بی تفاوت هستند؟

فوتبالی که نتیجه گرایی، هوچی گری و دعواهای زرگری راسرلوحه اقدامات قرار داده و بازیکنش با تکبر از داشتن خودروی صد میلیاردی سخن‌ می گوید و مربی و بازیکنانش به محض عقب افتادن مطالباتشان تمرین را تعطیل می کنند بیش از این انتظاری نیست!

این قهر و آشتی ها صرفا برای دستیابی به منافع مادی و ‌مالی است و رنج و ملالش متوجه هواداران متعصبی است که در سرما و گرما حامی تیم محبوب خود هستند و...

انتظار داریم باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال این قصور را جبران و مانند دفعات قبلی که با صدور بیانیه در صدد احقاق حقوق باشگاه است، ‌این بار بفوریت در یک عرصه انسانی و فرهنگی وارد میدان شود.

از وزارت ورزش هم انتظار می رود با رواج این رویه های غلط مقابله و نسبت به اصلاح و تقویت مدیریت دو باشگاه اقدام کند.

تحریریه البرز ورزشی