چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
قهرمانی بوکس نوجوانان آسیا

پنج مدال برای پنج بوکسور

بوکس ایران بعد از ناکامی در هانگژو حالا چشم امید به نوجوانانی دوخته است که در قهرمانی آسیا مدال درو می کنند.

در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، چهار بوکسور تیم ملی نوجوانان ایران مقابل حریفان به روی رینگ رفتند که در پایان امیرمحمد رستم‌پور، محمدصالح‌ مصباحی و عباس گرشاسبی با غلبه بر حریفان ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کردند.

پیش از این نیز اشکان هاشمی و عبدالرحمان‌ دارا در رده سنی نوجوانان با صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرده‌ بودند. با این اوصاف، پنج نماینده تیم نوجوانان ایران به نیمه‌نهایی رسیدند تا مدالشان‌ قطعی شود.

امید رشید سرمربی سابق تیم نوجوانان ایران و کارشناس این رشته می گوید: شاگردان آقای اکبر احدی امید های کم رنگ ورزش بوکس را رونق جدید بخشیدند، همه بر این باور بودند که بوکس ایران پشتوانه ندارد اما خوشبختانه حضور 5 بوکسور ایرانی که مدال خود را از آوردگاه قهرمانی آسیا قطعی کرده اند ما را بر این باور رساند که پشتوانه داریم و آقای اکبر احدی نیز کارش را خوب انجام داده است.

رشید افزود: آقای روح الله حسینی رئیس جدید فدراسیون بوکس آهسته و پیوسته حرکت می کند و ما را به آینده این ورزش امیدوار می سازد.

رشید اضافه کرد: بعد از اینکه در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا بوکسور های جوان ما حذف شدند حالا چشم امید به تیم امید با مربیگری آقای استکی و نوجوانان با هدایت آقای اکبر احدی است.

رشید امید اضافه کرد: بوکسور های تیم نوجوانان از استان های لرستان، کردستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان گلچین شده اند متاسفانه از استان محل زندگی من یعنی مازندران خبری نیست. زمانی خبرنگاران مازندرانی معتقد بودند که بوکس این استان روی ریل موفقیت قرار گرفته است اما بعد از رفتن آقای نصیری هیات کنونی برنامه ای برای استفاده از پتانسیل موجود در مازندران ندارد. قرار است تا 2 ماه آینده انتخابات هیات مازندران برگزار شود. امیدوارم که فردی اصلح و دارای نفود و برنامه ریزی سکان دار بوکس این خطه شود.

گفت و گو: ج - دوستدار