پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

لزوم دانش افزایی و ارزیابی مربیان ورزش

هشتم آبان ماه مصادف است با سی اکتبر روز جهانی مربی، مردان و زنانی که در پرورش مهارتهای فردی و فنی جوانان مملکت نقشی انکار ناپذیر دارند.

در ورزش که یکی از تخصصی ترین مسایل مرتبط با امور ورزشی و فرهنگی است مربیان بیشتر از همه معرض قضاوت وارزیابی جامعه قرار می گیرند.

صرف نظر از شعارزدگی های متداولی که ورد زبان خاص و عام است باید در این زمینه بحث کرد و به نتایجی دست یافت که پیامد آن داشتن مربیان منظم و نسلی سالم باشد که علم و انگیزه در آنها موج بزند اصول علمی ورزشکاری را بیاموزند و از لحاظ رفتار اجتماعی و انتخاب مفاهیم بدون عیب و ایراد باشند.

مربیانی که پدرانه احساس مسوولیت کنند و عشق واقعی آنها پرورش قهرمانان واقعی باشد تردید نداریم که مربیان شایسته را سیستم های آموزشی کشور پرورش می دهند اما با احترامی که به تک تک مربیان داریم این پرسش را مطرح می سازیم که آیا در پرورش و تربیت مربیان واقعی موفق بوده ایم؟

مربیانی که در سرما و گرما و تنگناها آستین بالا زدند روی سر ما و جامعه ولی انتظار داریم برای اینکه شان مربیان دلسوز و متعهد حفظ شود باید در این زمینه بیشتر کار کنیم و نظارت و ارزیابی و دانش افزایی را جدی بگیریم.

نویسنده:حسین علی اسماعیلی