پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
حضور حتمی معروف رو نیمکت تیم ملی

آزمون و خطا نکنیم

نشست چهار ساعته عصر دیروز در فدراسیون والیبال با چند داده همراه بود.

اول اینکه مربیان بلند آوازه والیبال جهان لورن تیله، فلیپ بلین، مارسلو مندز، آندرا آناستازی، آنجلو لورنزتی و خاویر وبر عدم تمایل خود را برای کار در ایران اعلام کرده اند.

دو مربی معروف فرانسوی تاکید کردند که کار در ژاپن را دلچسب و دلپذیر می دانند اما مربیانی که مانده اند هاینن، دال زاتو، آلکنو و استویچوف برای آمدن به ایران مشکلی ندارند اما در نهایت تاکید جمع بر این بود که روبرتو پیاتزا و جانلو بلیجینی را برای حضور در متن والیبال ایران راضی سازیم.

با توجه به کمبود زمان برای انتخابی المپیک مدل ژاپن را هم مورد بررسی قرار داده اند اینکه مربی ایرانی مانند پیمان اکبری و یا محمدرضا تندروان به اضافه ی یک مشاور یا مدیرفنی نام آشنا مدنظر قرار گرفت.

در حاشیه این  بحث گفت و گو ها همچنین از آمادگی توتولو، برناردی و... هم سخن به میان آمد اما در نهایت مهمترین محصول این نشست حضور سعید معروف بر روی نیمکت تیم ملی است. معروف که در فصل جاری با هیچ تیمی قرارداد امضا نکرده است به رئیس فدراسیون والیبال گفت تمایل دارد به عنوان مربی در خدمت تیم ملی ایران باشد.

به این ترتیب هیچ بعید نیست که روزی مثلث معروف، توتولو و آلکنو را در کادرفنی تیم ملی مشاهده کنیم البته که در طول جلسه بار ها به مربیانی چون پیمان اکبری، محمدرضا تندروان و سعید رضایی نیز اشاره شده بود.

با از دست دادن گزینه های نام آور و عدم تمایل رئیس فدراسیون به آناستازی که او را یک مربی زیاده خواه تلقی کرده است باید به انتظار هفته آینده نشست، برخی از شرکت کنندگان در جلسه فنی از جمله ابراهیم وطن پرست که به اتفاق جهانگیر سید عباسی از ارومیه راهی تهران شده بود نکته ی جالبی را مورد تاکید قرار دادند ازجمله اینکه 2000 کیلومتر را طی کرده اند به این امید که شاید به والیبال ملی کمک کنند اما با این همه انتظار داریم که فدراسیون والیبال همچنان به تلاش ها خود برای جذب مربیان بزرگ ادامه دهد.

تیم ملی ما دیگر ظرفیت آزمون و خطا را ندارد و افکار عمومی با اقدامات روبنایی اقناع نخواهد شد و ما نیز دوست نداریم مکافاتی که بر سر سرمربی قبلی تیم آمده عارض مربیان مطرح والیبال ایران را شوند.

نویسنده: جمشید حمیدی