پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پس از منصوریان نوبت به دستیار قلعه‌نویی رسید

افغانستان دست‌بردار ایرانی‌ها نیست و بعد از شایعاتی مبنی بر مذاکره با علیرضا منصوریان، حالا نوبت به هومن افاضلی رسیده است.

فدراسیون فوتبال افغانستان مدتی است که برای تیم ملی این کشور به دنبال سرمربی می‌گردد و ظاهرا علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت مربیان ایرانی است چرا که با توجه به همسایگی دو کشور و همچنین نزدیکی زبان، راحت‌تر است که یکی از سرمربیان ایرانی را استخدام کنند.

 مدتی پیش بحث پیشنهاد افغانستانی‌ها به علیرضا منصوریان مطرح شد. منصوریان که در ابتدای فصل هدایت فولاد خوزستان را برعهده داشت پس از کنار گذاشته شدن از این تیم همچنان بیکار است اما به این پیشنهاد پاسخ منفی داده است. حالا دوباره صحبت از پیشنهاد این کشور به یکی دیگر از مربیان ایرانی مطرح شده و آنها به سراغ یکی از دستیاران سرمربی تیم ملی ایران رفته‌اند.

 گفته می‌شود هومن افاضلی، مشاور امیرقلعه‌نویی با پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی افغانستان روبه‌رو شده است. صحبت‌های اولیه انجام شد و پس از آن دو طرف به‌صورت جدی مذاکراتی انجام دادند. در این مذاکرات، برخی خواسته‌ها از سوی افاضلی مطرح شد و فدراسیون فوتبال افغانستان پس از آن اعلام کرد که به بررسی این موارد می‌پردازد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد خواسته‌های افاضلی به شکلی بود که احتمال حضورش در افغانستان ضعیف خواهد بود.  این تیم در گروه نخست انتخابی در کنار قطر، کویت و هند قرار دارد و برای صعود به مرحله بعد کار بسیار سختی را در رقابت با این سه تیم پیش‌رو دارد. اگرچه از هر گروه دو تیم راهی مرحله بعد خواهند شد اما افغانستان با توجه به اینکه از تیم‌های درجه سه قاره آسیا محسوب می‌شود شانس چندانی برای رسیدن به مرحله بعد ندارد.

گزارش: نیلوفر مژدهی