پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نقد و بررسی قضایای والیبال ملی ایران

هوتهم: تیم ملی با مربی خارجی هم موفق نبود

والیبال سوژه های داغی برای پرداختن دارد از بحث مربیگری سعید معروف در تیم ملی تا نشست های کمیته فنی برای ترسیم راه آینده تیم ملی همه و همه قابل نقد و بررسی هستند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: اما در این حیطه آنچه که اهمیت دارد نگاه منطقی افراد است که بیش از همه به والیبال اهمیت می دهند و در بررسی قضایا نقد شخصیتی را با توهین و ناسزا در هم نمی آمیزند.

جعفر هوتهم، مربی ارشد بین المللی که بیش از چند تیم بازیکن به تیم های ملی هدیه داده است و در کسب مقام سوم جهان توسط نوجوانان ایران هم ذی نفع می بوده است می گوید: موضوع های نگران کننده این روزهای والیبال، این جانب را بر آن داشت تا چند خطی را در موضوعات مختلف بیان کنم.

موضوع اول تیم ملی، متاسفانه پس از یک دهه کاملا موفق و درخشان تیم ملی در میادین بین المللی و جهانی، شاهد افت تیم ملی در مرور زمان شدیم و دلایل آن نیز مشخص است.

۱- تغیرات متوالی در کادر فنی ( سرمربی- مربی- سرپرست و۰۰۰۰۰۰)

۲- آزمون و خطاهای متوالی در انتخابات بازیکنان و کادر فنی

۳- عدم مدیریت بازیکنان و کنترل حاشیه های به وجود آمده در پیرامون تیم ملی

۴- نداشتن سازمان تیم های ملی یا فردی متخصص بعه نوان مدیر تیم های ملی

۵- عدم حمایت جدی و مدیریتی از سرمربی ایرانی تیم ملی

۶- عدم انگیزه در نزد بازیکنان برای ارائه بهترین نمایش ها

در صورتی که نتایج درخشان تیم های پایه درسطح اسیایی و جهانی نشانگر لیاقت و شایستگی مربیان ایرانی است پس باید عدم موفقیت تیم ملی بزرگسالان را مورد بررسی و تحقیق بیشتر قرار دهیم و از طرح مسایل احساسی خودداری کنیم. از یاد نبریم که در در دوران گذشته تیم ملی با مربیان خارجی نیز موفق نبوده است که در اینباره نظرات خود را ارائه خواهم داد.