پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با بازیکن پرافتخار والیبال نشسته جهان

بیگدلی: برخورد ها در شان قهرمانان المپیک باشد

تیم والیبال نشسته ایران بار دیگر قهرمان بازی های آسیایی شد.

یکی از پرافتخارترین بازیکنان این تیم محمدصادق بیگدلی است که در ویترین افتخارات خود جایزه بهترین بازیکن جهان را هم در اختیار دارد.

بیگدلی در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: در ورزش ایران تیمی نداریم که به اندازه والیبال نشسته مدال و افتخار داشته باشد، ما در شرایطی قهرمان هانگژو شدیم که بازیکنان خوبی مانند عیسی زیراهی، مجید لشکری و حمید عباسی را نداشتیم اما جوانان ما مانند مسعود امامی و میثم حاجی بابایی نشان داده اند که راه بزرگ شدن را به درستی طی می کنند.

بیگدلی با 38 سال سن همچنان بر تارک تیم ملی می درخشد او در سن 17 سالگی وارد تیم ملی شد و پنج دوره بازی های المپیک و سه دوره مسابقات بازی های آسیایی را با سربلندی پشت سر گذاشته است وی در مسابقات جهانی 2022 بهترین دریافت کننده جهان معرفی شد.

اما آیا این یکه تازی تیم ملی ایران در پارالمپیک آینده هم ادامه خواهد یافت؟ بیگدلی می گوید: در مسابقات جهانی قبل بوسنی پا به پای ما پیش آمد ترکیب جوانی دارد و بسیار باانگیزه است، بوسنیایی ها بازیکنان قدیمی خود را کنار گذاشته اند، برزیلی ها فوق العاده شده اند و اگرچه روسیه نمی تواند در پارالمپیک شرکت کند اما آلمان ها نیز با سازماندهی بی نظیر به پیش می روند.

بیگدلی درباره پاداش قهرمانان والیبال نشسته از بابت این همه موفقیت ها می گوید: نکته ای که ما را اذیت می کند درنظر گرفتن نصف پاداش برای بازیکنان پرافتخار والیبال نشسته است، بسیاری از بازیکنان ما جز والیبال درآمدی ندارند و صندوق قهرمانان تنها جایی است که به ما کمک معیشتی می کند ماهی یک میلیون و صد و هشتاد هزارتومان پول می دهد که واقعا در شان قهرمانان المپیک نیست.

بیگدلی در پاسخ به پرسش ما که آیا قضد کناره گیری از ورزش قهرمانی را ندارید می گوید: در اینباره فکر نکرده ام و شرایط خود را برای ادامه خدمت به تیم ملی مساعد می بینم.

گفت و گزار: جمشید حمیدی