چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
آیینی به یادماندنی در تبریز

تجلیل از نام آوران ورزش در دیار آذر آبادگان

تبریز از خاستگاه های اولیه ورزش ایران است، شهری که خدمات شایانی به تربیت بدنی و اهداف آن کرده است.

در سال های اخیر اما همه ی اخبار  ورزشی دیار ستارخان و باقرخان معطوف به متن و حاشیه تیم تراکتور سازی بوده تا اینکه دیروز توجه شدیم ورزش همچنان در دیار پهلوانان جان دارد.

برگزاری مراسم تجلیل از نام آوران ورزش در زورخانه علی بن ابیطالب (ع) نگاه ویژه ای را در این زمینه ترسیم کرده است. این مراسم به اهتمام حاج قاسم جمشیدی و همراهانش قاسم سجادی و دکتر چمنی برگزار شد و طی آن از بزرگان کشتی و ورزش ایران حاج محمدرضا طالقانی، منصور برزگر، حسن روشن، ابراهیم جوادی، بهرام مشتاقی، محمد محمودی، حاج رضا اسماعیلی، جهان دهقان پور، روح الله نوبخت، حاج داوود زوله، عباد نمازی، رضا قلی زاده، محمدرضا ترکلشوند و احمد دباغ تجلیل به عمل آمد.

این اقدام به یادماندنی که با زنگ و آوای مرشد یاور رنگ و بویی معنوی به خود گرفته بود مراسم گلریزانی هم با پیشگامی پهلوان محمد محمودی انجام پذیرفت که عواید آن صرف آزادی ورزشکاران بدهکار زندانی شد، این آیین هم به میانداری حاج قاسم جمشیدی به خوبی انجام شد.

بدون تردید علایق و تعهد اجتماعی - ورزشی شخصیت هایی مانند حاج قاسم جمشیدی نقشی ماندگار در ورزش دیاران ایران عزیز خواهد داشت. و چه خوب که در سایر استان ها هم شاهد چنین همایش هایی باشیم.

گزارش: احمد دباغ