پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
قهرمان دراماتیک زاکسا در لهستان

بدنوژ ارزشمندترین شد!

زاکسا سوپر جام لهستان را با یک پیروزی هیجان انگیز به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: دیشب در یک جدال دراماتیک بین تایتان‌های والیبال، تیم  زاکسا با نتیجه 3-2 یاسترزبسکی را شکست داد و قهرمان سوپرجام لهستان، به  میزبانی سالن اسپودک آرنا در شهر کاتوویتسه شد.

قهرمان لهستان یاستربسکی در ابتدا با نتیجه 2-صفر و 19-13 در ست سوم بازی را پیش بردند، اما تیم زاکسا توانست شرایط را تغییر دهد و با یک کامبک عجیب پیروز شود.

 مسابقه با یک اتفاق غیرمنتظره آغاز شد زیرا تیم یاستربسکی خیلی زودهن 6-صفر جلو افتاد و برتری خود را در ست اول حفظ کرد و آن را 25-20 کرد. ست دوم شاهد بازی برابر تری بود که امتیازات ست در نقاط مختلف مساوی بود. تنها در پایان بود که زاکسا کمی پیش افتاد (22-20)، اما حریف آنها به سرعت فاصله را کم کردند و یاستربسکی آن را 26-24 برد.

یاستربسکی ست سوم را با قدرت شروع کرد، اما زاکسا که با نتیجه 19-13 عقب بود در نهایت سبقت گرفت و ست را با نتیجه 31-29 ناباورانه برد. در ست چهارم، زاکسا توانست به پیروزی 25-19 برسد. در تای بریک و ست پنجم  یک نبرد تن به تن بود، اما زاکسا در لحظات پایانی دست برتر را داشت، بارتوش بدنورز امتیاز چهاردهم مسابقه را به دست آورد و الکساندر شیفکا بازی را با یک حمله موفق (15-12) برای زاکسا به پایان رساند تا زاکسا سومین قهرمانی را در تاریخ این مسابقات به دست بیاورد

امتیاز آوران این مسابقه

توماش فورنال (24)، ژان پاتری (16) برای یاستربسکی

 بارتوش بدنورژ (25)، الکساندر شیفکا (20)برای زاکسا

بارتوش بدنورژ نیز عنوان MVP  مسابقه را به دست آورد

این اولین جام لهستان بود که به تیم زاکسا رسید، فینالیست های سال قبل لیگ قهرمانان اروپا باید در سوپر کاپ اروپا نیز به مصاف یکدیگر بروند.